Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mer än jag får ha.......

Featured Replies

Publicerat

Hallå! Har hamnat i ettlitet dillemma som egentligen borde vara ganska angenämt.. Jag har för mycket vapen, har 6st i garderoben och bestämde mig för att byta bort 6,5:an (en Tikka Continentel) i samma veva så skulle en kompis sälja av sina vapen och han hade en Sako som föll mig på läppen. Min tanke var att sälja bort Tikkan lite snabbt och sedan söka ny licens på Sako:n, hmm, då var det ju bara det att sälja Tikkan... många spekulanter men ingen kan riktigt bestämma sig, bössan skjuter som en laser men ingen vill betala något för bössan så därför står den kvar... och sakon står i ett vapenskåp i Piteå?

Då händer det helt osannolika!

Telefonen ringer och det är någon från Luleå som säger Grattis du har vunnit vapnet! jag fattar precis ingenting förrän det börjar gå upp ett liljeholmens så sakteliga..

På vårmässan i Luleå i fredags så skjöt jag i en monter som jaktklubben hade och det gick ganska bra... Tydligen så var det en utlottning där bland dom som lyckats komma över 45poäng och nu står jag alltså med en bössa till! Tydligen en flång ny Brno 22Lr i prisklass runt 6000:- Givetvis blev jag glad men nu har jag alltså ett vapen till som jag måste göra mig av med som jag inte får plats med i garderoben...

Märkligt hur det kan bli :D :D

Publicerat

skicka tanten på intensiv kurs så har du problemet att fylla ett till vapen skåp ;)

Publicerat
skicka tanten på intensiv kurs så har du problemet att fylla ett till vapen skåp ;)

Eller så kränger du tikkan för några tusen, jag skrotade en bössa för att göra plats för en ny, nu hade den väl ett värde på några hundringar så det gjorde ingenting direkt.

Kan du inte anonsera ut den i Finland, tydligen ett sug på äkta sisubössor där.

Publicerat

Brorsan behöver en bössa. En BILLIG.  ;D

Publicerat
  • Författare
skicka tanten på intensiv kurs så har du problemet att fylla ett till vapen skåp

Jamen då måste jag ju fixa en först :o, känns enklare att sälja bort ett par bössor :D

Eller så kränger du tikkan för några tusen, jag skrotade en bössa för att göra plats för en ny

Det är ju det som är grejjen, jag vill ju inte "ge" bort Tikkan då det är en riktigt bra bössa, skrota någon bössa är inte heller något alternativ då jag inte har någon bössa i den prisklassen i garderoben..

Nåja det är ju ett lyxproblem som jag har för tillfället och jag har ju inte heller någon brådska, "överloppsbössorna" står bra där dom står så länge :D

Brorsan behöver en bössa. En BILLIG. 

Och hur mycket är det?

Publicerat

Det finns inga regler om hur många vapen man får äga,det hela är en måttstock om hur många ungefär man bör ha som max !! Kan man via skrivelser förklara sej,så finns det inga limits....

Använd papper och penna och skriv varför situationen är som den är...inget konstigt i det.

För mycket vapen brukar resultera i krav på kasun ;D ;D

Publicerat

Vilket dilemma  :o Grattis ;D

Publicerat
  • Författare
Vilket dilemma  Grattis

Tackar för det ;D

Jag kommer inte att strida med polisen för att få ha åtta vapen, jag har nu 2st 6,5x55 och 2st 22Lr så Continental:en och vinsten (Brno:n) får stryka på foten, jag har redan en Sako Finfire varmint och den lämnar inte skåpet till förmån för en Brno :D :D

Publicerat

a just de ja du har juh fårrster så ;) :-*

Publicerat

Jabbe! Vad är det för Brno (CZ?) du vunnit?

/Må

Publicerat

Du kan ju söka målsjkutningslicens på några av bössorna sålänge, sen sälja av när du hittar en köpare som betalar vad du begär.

Publicerat
Hallå! Har hamnat i ettlitet dillemma som egentligen borde vara ganska angenämt.. Jag har för mycket vapen, har 6st i garderoben och bestämde mig för att byta bort 6,5:an (en Tikka Continentel) i samma veva så skulle en kompis sälja av sina vapen och han hade en Sako som föll mig på läppen. Min tanke var att sälja bort Tikkan lite snabbt och sedan söka ny licens på Sako:n, hmm, då var det ju bara det att sälja Tikkan... många spekulanter men ingen kan riktigt bestämma sig, bössan skjuter som en laser men ingen vill betala något för bössan så därför står den kvar... och sakon står i ett vapenskåp i Piteå?

Då händer det helt osannolika!

Telefonen ringer och det är någon från Luleå som säger Grattis du har vunnit vapnet! jag fattar precis ingenting förrän det börjar gå upp ett liljeholmens så sakteliga..

På vårmässan i Luleå i fredags så skjöt jag i en monter som jaktklubben hade och det gick ganska bra... Tydligen så var det en utlottning där bland dom som lyckats komma över 45poäng och nu står jag alltså med en bössa till! Tydligen en flång ny Brno 22Lr i prisklass runt 6000:- Givetvis blev jag glad men nu har jag alltså ett vapen till som jag måste göra mig av med som jag inte får plats med i garderoben...

Märkligt hur det kan bli :D :D

Skrivet av: Ijahman 

Brorsan behöver en bössa. En BILLIG. 

Jag är "brorsan", vilka vapen vill du bli av med och va vill du ha för dom?

Publicerat
  • Författare
a just de ja du har juh fårrster så

Vad skulle det ha med mina vapen att göra :)

Jabbe! Vad är det för Brno (CZ?) du vunnit?

Jag har ju inte ens sett vapnet än så jag vet inte, Dom hade inte fått fram priserna då jag sköt eftersom jag var där ganska tidigt.

Allt jag vet är att det är en BRNO 22Lr med ett utpris på ~6000:-, är du intresserad av en sån? :D :D

Kanske det är någon annan som var på mässan som kan tala om vad det var för vapen?

Jag är "brorsan", vilka vapen vill du bli av med och va vill du ha för dom?

Vi tar det via IM

Publicerat

Minneslicens?

På så sätt kan du ju ha hur många bössor som helst! :)

En bekant till mig är väl uppe i 18 st.

Publicerat
Minneslicens?

På så sätt kan du ju ha hur många bössor som helst! :)

En bekant till mig är väl uppe i 18 st.

Svets eller kasunläge ???

Publicerat
  • Författare
Minneslicens?

Näe, jag ska jaga med mina vapen, vad ska jag med vapen till om jag inte får skjuta med dem?

Jag säljer två av dem helt enkelt, jag kan ju hoppas att jag kan ta ut varor för motsvarande pris som "vinstbössan" har.

Har sänkt priset på Tikkan en femhundring, får se om någon nappar, skambuden haglar in i alla fall... >:(