Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Torsten Mörner ny ordförande i Jägarförbundet

Featured Replies

Publicerat

Jaha se där ja, ett godkänt alternativ. :D

Publicerat

Va som fan !!! Nåja han är ju jägare i vart fall :D

Publicerat

Det låter ju helt ok.

Publicerat

Ett mycket bra val! Mörner är mycket kunnig och kan verkligen hantera en debatt på ett sakligt sätt. Ser fram emot vad han kan göra på posten.

Publicerat

Vi får väl se om detta, men kunskap har han ju utan tvekan. Att vara både lobbyist och bidragstagare på samma stol får ganska ofta den mest åttkantiga person ganska rund.

Men ett lycka till kan han få. Förändring och lite jävlaranama ville även Wiktorin ha. Men han bullrade mest, Mörner är mer politiker vilket kommar att gynna förbundet.

MVH

Publicerat
Vi får väl se om detta, men kunskap har han ju utan tvekan. Att vara både lobbyist och bidragstagare på samma stol får ganska ofta den mest åttkantiga person ganska rund.

Men ett lycka till kan han få. Förändring och lite jävlaranama ville även Wiktorin ha. Men han bullrade mest, Mörner är mer politiker vilket kommar att gynna förbundet.

MVH

Kunskapen är tyvärr lite tveksam i vissa fall, även om han kan verkar vara tvärsäker. Det är tyvärr en vanlig åkomma hos veterinärer då de generellt sett anser sig vara aningen förmer och kunnande än andra människor. Hur jag vet det... jag träffar många veterinärer genom mitt yrke. Så för mig får valet "med förbehåll godkänt".
Publicerat

jägare å jägare,jägare jagar snackar snackar om det istället.. :-*

blir väl säkert bra för förbundet.är inte med dom,tycker dom fjantar runt så mycket,vänder kappan efter vinden,,det är väl dom från början som starta blyfrågan från första början,å nu ska får man snart inte äns fiska med tyngder :D

Publicerat
jägare å jägare,jägare jagar snackar snackar om det istället.. :-*

blir väl säkert bra för förbundet.är inte med dom,tycker dom fjantar runt så mycket,vänder kappan efter vinden,,det är väl dom från början som starta blyfrågan från första början,å nu ska får man snart inte äns fiska med tyngder :D

Det där är jag så otroligt trött på att höra talas om att förbundet initierade blyförbudet och att det skulle vara en nackdel för SJF. Hur många blyhagel us 6 krävs för att med 100% säkerhet döda en gräsand? Det räcker med 4 tror jag men redan 2 uppätna blyhagel är dödligt i 50% av fallen. Det finns massor med forskning på detta och jag skulle vilja se någon försöka vifta bort den forskningen och hävda att blyhagelförbudet i våtmark är meningslöst. Om man listar ut att våra blyhagel skjutna i våtmarker dödar fågel i mängd till följd av förgiftning så finns det i praktiken bara en möjlig väg att gå och det är att sträva efter ett förbund för bly i den miljön. Precis just det, och bara det, gjorde SJF och de gjorde fullkomligt rätt.

Lovar dej, Torsten om någon har stenkoll på det här då han obducerar en hel del blyförgiftad fågel varje år.

Förövrigt så är Torsten en tveklöst kul herre! Jagat rätt mycket tillsammans med honom och jag är lite impad faktiskt, han har inga som helst problem med att traggla iväg med sin skabbiga vorste i såterna. Han är alltså inte den klassiska pampen som rynkar på näsan åt att gå med hund i en såt.

Om han bara kan låta bli att trampa i klaveret rent verbalt, RW har väl inte helt fel här ovan, så kan det bli några riktigt kul år här framöver. Weberyd som GS är grymt duktig och engagerad i vår jakt och så Torsten som är medial och engagerad även han och detta i en tid med icke S-MP-V i regeringsställning...

Förövrigt så kan jag väl säga att även om Torsten har många fördelar så tvivlar jag på att han kommer att kunna uträtta lika mycket för jakten om Wiktorin har gjort. Hört flera säga att Wiktorin är den bästa ordförande som förbundet haft på väldigt väldigt länge..

Mvh!

Publicerat

nja för våtvatten finns det inge snack om,men att inte jaga med bly i skogen är idioti,enligt mig och han :) tror dock han inte kommer kunna få verka sig själv när han blir rätt hävd,vet inte om han blir tvungen sluta på sva nu?? men kunnig osv är han,men jägareförbundet är en knös styrd förening som riktiktar sig till älg jakt och andra poppis jakter,typ som alex bard å co jagar. grytjakt skiter dom i,,har träffat general sekreteraren nu ett antal gånger sen han flytta hit,vi har diskuterat lite om gryt jakt,å det är inge aktuellt för sjf,men kommer säkert bli när miljöpartiet väljs tillbax nästa gång,nä jag e rätt obrydd i det där,dom gillar inte min jakt jag gillar inte dom :D ;D men hellre en fårrster ägare än en militär 8)