Publicerat Maj 10, 200718 yr tjena jag har nyligen bytt klass1 bössa det blev en benelli argo halvautomat med ett zeiss 1.1-4-24 med qvick release. for upp till skjutbanan glad i vågen satte mig i tornet börja skjuta, ska tillägas att tidigare ägaren använt norma och va nöjd med den jakt matchen och oryxen 18.5g jakt .men jag sköt och sköt men samman hållningen va bedrövlig satt i 10 cm i diameter på 100m och utspritt åkte å köpte 3 st olika fabrikat blaser-sako-lapou alla 18.5g pris skilnaden på ammo va väldigt stor typ blaser 800kr 20 st till lapou hammerhead 445kr pris norma ca 600 pris sako ca550kr for till baka till banan för ett nytt försök mmmmmm börjar likna nått men inerst inne hoppades jag att blasern inte skull skjuta bäst fan man blir ju ruinerad då. men slut resultatet blev lapou hammer head den billigaste av dom alla dom satt 4cm i diameter mycket sammlat det som förbryllar mig mäst är att tidigare ägare tyckte att norma ammon gick bra ok på älg då träffområdet är stort men va fan man vill ju kunna lita på bössan sitter det en tjäder på älg jakten så ska man kunna träffa den om man har tråkigt heheh vad tycker ni????
Publicerat Maj 10, 200718 yr 10cm tycker jag att är för mycket men om du är nöjd så fine jag tycker att du ska börja hand ladda då spar du in kostnaden på några askar ammo mvh, samme
Publicerat Maj 10, 200718 yr 10cm tycker jag att är för mycket men om du är nöjd så finejag tycker att du ska börja hand ladda då spar du in kostnaden på några askar ammo mvh, samme den gammla spridningen va 10 cm i dim den nya med lapou hammerhead är 4cm i dim det va den gammla ägaren till vapnet som va nöjd med den träff bilden