Publicerat Juni 10, 200521 yr Nu börjar man skymta ljuset i tunneln. Kanske klarar denna sommaren också. Både hunden och jag ligger i startgroparna. Hur är det med er.
Publicerat Juni 10, 200521 yr Författare Är på tippen ca. 2ggr/veckan och smygtränar. 8) Kan man träna ställande hund där ???
Publicerat Juni 13, 200521 yr Jodå, nu närmar sig jakten med stormsteg. För min del ska unghunden Erax trimmas in som vattenapportör. Själv ska jag bekanta mig med Benellin, så den sitter bra inför höstens tjäderjakt. Cyckelträning med båda hundarna några dagar i veckan. Följa med Hallen på tippen och inviga Benellin Å mycket mer ... 8)
Publicerat Juni 13, 200521 yr Författare Japp, det finns gott om sophögar som fågeln sitter på. ;D Hon skäller inte stånd på sophögar. : Men kom hon dit hade hon nog ätit ihjäl sig. >
Publicerat Juni 13, 200521 yr Författare 16 augusti ??? Då kan man väl inte jaga. : Då är väl hela skogen full av lata bockjägare? Fast då har man ju redan hunnit jaga i 2 veckor.
Publicerat Juni 13, 200521 yr Jo för mig blir det nog runt 1 augusti som räknas som premiär men sen blir väl 16 och 21 också stora datum......och vad Muskotnöten anbelangar så kan jag bara säga att "lata bockjägare" har en helt annan klang här i Norrbotten.... Det skjuts max ett rådjur per 1000 hektar och år så att säga att man är lat om man lyckats skjuta en bock här är nog fel......om man inte nyttjat "plåtvovven >" vill säga.
Publicerat Juni 13, 200521 yr Författare Det skjuts max ett rådjur per 1000 hektar och år så att säga att man är lat om man lyckats skjuta en bock här är nog fel......om man inte nyttjat "plåtvovven >" vill säga. Ja då får jag väl räkna bort er. Här nere säger dom att dom ska pürcha bock. Sen går dom och sätter sig i ett torn. ???
Publicerat Juli 22, 200521 yr Författare Jag ser ljuset i tunneln! Ska man lyckas ta sig igenom i år också.