Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Husqvarna 1430 Trap

Featured Replies

Publicerat

Hejsan! jag bara MÅSTE få tag på en sådan. Om det är nån som har en ståendes eller känner nån som vill bli av med en sådan. pm:a mig. tänkte också fråga vad borde en sådan ligga i för kurs? kompisen köpte då sin för några tusenlappar tror jag..om det nu var 3000... och den är i riktigt gott skick.

Publicerat

Jag har haft en sådan som första vapen. Slagstiften är inte återfjädrande och gick av efter ett tag sedan började den rackla vid omladdning. Titta efter en begagnad Miroku 800 eller 8000 i sådana fall. Där har du samma balans. En browning samma lika, Miroku och Fn Browning är i princip samma vapen. Finns mängder med vapen som är likvärdiga i vikt och balans men funktionsmässigt ljusår framför. Husqvarnan vet jag inte vilken stackare som köpt efter mig men min uppfattning är att den går möjligtvis att använda till vedhuggning, som järnspett eller kanotpaddel. Jag är ganska burdus i min uppfattning men tro mig jag vill bara se till att Du inte gör samma misstag som mig. Husqvarnas 300 modell har fungerat hyfsat och inte gett mina kompisar några större bekymmer heller.

Publicerat
  • Författare

hehe det var en kapning som heter duga :) men anledningen till att jag vill ha en sådan är att när jag tog bössan i mina händer för första gången, då klickade det bara till.tidigare så var jag nöjd om jag prickade iaf 3 av 6 duvor, med den blir jag sur om jag "bara" tar ner 7-8 av 10. vilket är egentligen jäkligt bra för mig. har haft flera 10/10 serier, det känns bara helt enkelt rätt. därför vill jag ha en sådan.

Publicerat

Det är med kolven man träffar med ett hagelvapen.

Det kanske var en passande kolv i den bössan om du sköt bra, försök hitta en bössa med liknande mått på kolven.

Publicerat
  • Författare

jajemän, funderar på att ta måtten och leta upp en liknande..fan jag har hittat 1 husqvarna 1430 i hela sverige, för myyyyyyyyycket saftiga priset 6,9k tror jag dt var. begagnad. men men, jag iids då int lägga upp mer än 2-3 tusen för en hagelbössa iaf.

Publicerat

Hej!

Jag har en 1410 C hemma. Jag vet inte vad som skiljer dom åt. Det var en demobössa som jag köpte -85.

Publicerat

Det var säkert min gamla kan inte finnas lika många lättlurade kvar nu. Konstigt att man inte skickade med en gratis sinnesundersökning till alla som handlade en sån!

Du har rätt i att den låg förbaskat bra i händerna men mirokun låg lika skönt och sedan skjuter man bättre med en tung bössa på banan.

Publicerat
  • Författare

ska ta o kolla upp mina mått på en prototyp hos kolvmalaren när jag hemtar min bössa där. sen jämföra med kompisen 1430. så får vi se vad som ksiljere dem åt.

Publicerat

Vill inte kasta skit på din kompis hulken men jag får rysningar när jag ser den sifferkombinationen efter husqvarna, :P

Publicerat
  • Författare

hehe nedå, det förstår jag. jag är av uppfattningen att alla bössor har skitexemplar. finns svindyra bössor över 15k som härkar ihop nästan direkt. jag har bjudit kompisen 4k för bössan en gång, han säljer den inte för allt i världen. så kan det vara.