Publicerat Juni 13, 200520 yr En arbetskompis köpte den nyligen och var toppen nöjd. Jag fick se några bilder och kan bara säga oj oj oj oj :o :o :o Jag vill också ha en.... :-
Publicerat Juni 13, 200520 yr En bra kamera, men det saknas det där lilla extra för att jobba med den mycket, skulle ta en beggad 10D, samma pengar och mycket mer kamera..
Publicerat Juni 15, 200520 yr Vad gör 10d bättre än eos 350? Inställningsmöjligheter eller bildkvalite?
Publicerat Juni 15, 200520 yr Vad gör 10d bättre än eos 350? Inställningsmöjligheter eller bildkvalite? Mer funktioner gällande inställningar, mindre Mpix, bara 6,4 i 10D men det går att interpolera upp till 8,4. 10D'n har magnesiumhus, bättre tätningar, bättre rattar och knappar, helt enkelt mer kamera för pengarna, 350'n är en bra kamera men känns plastig, och den har bedrövlig menynavigation (knappar istället för ratt), man jobbar snabbare med en 10D eller 20D + att den tål mycket mer stryk.
Publicerat Juni 15, 200520 yr ...och så är inte 350:n något för råbarkade jägarnävar. Huset är allt för litet och vekt (iallfall om man är van med ett vanligt systemkamerahus/system). Både 10D och 20D och inte minst Nikon D70 känns "rätt". Det är så klart en fråga om tycke och smak (jag gillar inte syntetiska stockar eller plast på vapen heller) men om man ändock lägger ner 10 lakarn på en kamera så vill man ju att den ska hålla hyggligt efter ett par turer i skogen. Jag vet exakt hur noga jag är med prylar efter ett par dygn i skogen efter lumpen (fick byta min AK5-B ett par gånger - dyrt för staten he he). Har lånat polarens 350 ett par gånger och man kan verkligen inte klaga på bildkvaliten. De lämnade in några bilder på Tryck nu i veckan och det blev kopior som verkligen inte behöver skämmas för sig (iof hade de ett antal timmar i Photoshop bakom sig). JAg siktar på en 10D (om bara någon snåljåp på blocket vill släppa till) PS: En polare arbetar med fotogemetri eller vad det nu heter och han säger att det är en tämligen stor revolution inom hårdvaran för digitala kameror på gång. Bilderna ska liksom analog film lagras i olika nivåer. En bild i en vanlig analog kamera har ung 3 nivåer med 50 MPixel i varje. Så det är en bit kvar... DS BAW
Publicerat Juni 15, 200520 yr JAg siktar på en 10D (om bara någon snåljåp på blocket vill släppa till) BAW Kolla på www.cyberphoto.se dom har en säljesbörs, även fotosidan.se och scandinavianphoto.se har bra börsar där det dyker upp 10D lite titt som tätt... tror det finns en på fotosidan just nu, med gluggar extra grepp och annat godis