Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Barska 6-24x60IR

Featured Replies

Publicerat

Vad är det för kvalite på detta kikarsikte, hittat ett 6-24x60 ir swat som väckte lite ha begär men jag har ingen aning om vad det är för kvalite på prylarna, någon här som vet tänkte ha den till en 6,5:a

http://www.barska.com/AC10700.htm

Publicerat

Jag har aldrig hållit i en sådan, men jag har läst mig till att det är ryskt "kinajunk" ;)

Publicerat

Alternativt amerikanskt "kinajunk"................ ::)

Kan vara både bra och dåligt som allt annat från "sämre orienten" dom skryter iallafall med att kvalitetskontrollen sker enligt japansk standard.

Raggarö

Publicerat

Hej, jag gjorde misstaget att beställa ett Barska 1-4 fr. USA och jag blev yr i huvudet av att kika i det. Det var suddigt och det kändes som att sätta på sig ett par starka glasögon som inte passar för fem öre...Så det får bli "ris" från mig.

Publicerat
  • Författare

Efter lite efterforskning och info här på jaktsidan så kommer det inte bli ett Barska, just nu lutar det år Burris eller Zeiss conquest i 6,5-20

Publicerat

Både Burris och Carl Zeiss Conquest torde vara eoner bättre än Barska...

Publicerat

Jag funderar stenhårt på att beställa ett conquest 6,5-20x50 från staterna.

Publicerat
Efter lite efterforskning och info här på jaktsidan så kommer det inte bli ett Barska, just nu lutar det år Burris eller Zeiss conquest i 6,5-20

Ijahman, Pertan. Beställer ni ett 6,5-20 tänk på följande: Försök att få tag på tyska 4an och modellen utan target rattar. Detta förutsatt att det skall användas till jakt. Target rattar är smidigt på banan men ett orosmoment i skogen då man lätt kan ställa om kikaren. Tejpar mina rattar för att vara på säkra sidan.

Annars är optiken god på en långskjutare. Hitills har jag inte saknat att komma ner under 6,5 för min Pursch jakt, men den dagen kommer säkert också.

MVH

Publicerat
  • Författare

Tack MKJ en annan hade köpt med så mycket skruvar man kan få ;D

Jag funderar stenhårt på att beställa ett conquest 6,5-20x50 från staterna.

Nu håller du dig i skinnet så kan vi beställa ihop ;)

Publicerat

Hej, jag har varit ett Zeiss fan sedan födseln ;D och testade faktiskt en Conquest 3,5-10*50 för ett tag sedan. Det snackas ju alltid om kvalitets skillnader på de som tillverkats i Tyskland resp. ej men jag måste erkänna att jag blev glatt överraskad. Jag kan varmt rekommendera Conquest modellen om man vill lägga aningen mindre pengar än Diavari alt. Varipoint och ej är i behov av belyst rm. Jag köpte min från en internethandlare som du hittar på http:http://www.pnjakt.se . Han är seriös och levereras snabbt.

Jag har idag en Zeiss Victory Varipoint 3-12*56T då jag behövde belyst riktmedel för vakjakten.

Lycka till !!