Publicerat Maj 13, 200719 yr När jag skjutit upp så blir mitt första vapen en hagelbock. Jag undrar vad ni rekomenderar mig att köpa för sort. Den kommer att vara begagnad. Den enda jag känner till är Beretta men det finns säkert andra som oxå är bra som begagnade. Det ska ju dessutom vara ett vapen som tål stålkulor.
Publicerat Maj 13, 200719 yr Browning har bra rykte... Baikal har jag hört mycke spridda omdömmen om, vissa säger att dom håller i högst två år och andra i två hundra år... Har ju ingen erfarenhet av Baikal själv, någon annan som vet mer om dom? Jag har själv funderat på en ny Classic eller Jaguar, dom har riktigt dåligt rykte enligt vad jag förstått men jag tvekar på att dom är SÅ dåliga! ;D Köper man en sån får man ju en ny bössa för priset av en Beretta i bedrövligt skick. 8)
Publicerat Maj 13, 200719 yr Hittar du en begagnad Beretta som passar dig så har du ett vapen för hela livet. Detta gäller även många av åvanstående exempel. Personligen så köper jag hellre en beggad bössa av bra kvalitet än en ny av sämre kvalitet men för samma peng. Sen att man ser till att vapnet ser ut och känns som det ska. Inget glapp eller sprucket trä. Små blesyrer går lätt att reparera så som repor och mindre slagmärken. Själv tycker jag det är lättast att hålla reda på oljat trä. Den hårdare true-oilen håller ganska bra men det krävs mer jobb när den ska snyggas till efter ett par skogturer. En lackad kolv behöver minimal skötsel. Bara rengöring igentligen men den är inte helt lätt att få snygg efter några repor och stötar. Ett vapen som man personligen gillar och som PASSAR är a och o. Det går alltid att fixa till något sånär i efterhand men den ska passa skapligt från början. Sen ger ett lite tyngre vapen mindre rekyl. Och på ett lättare upplevs rekylen hårdare. Kan också vara en sak att tänka på. Mobila choker kan vara bra om man snabbt vill skifta mellan skeet och jakt-borrning. Vet inte exakt vad som gäller alla fasta borrningar men alla Berettas modeller med mobila choker klarar stålhagel. Jag skulle nog välja en skapligt ny modell, med enkeltryck och pipväljare. Vi får ta och åka runt butikerna i stan och titta på lite olika modeller.
Publicerat Maj 30, 200719 yr Sant man kan finna riktigt fina beg bössor för ett bra pris. Min bössa är mycket fin för att vara ett beg vapen. Kolven är mycket bra knappt några repor. Själva vapnet ser knappt använt ut.
Publicerat Maj 31, 200719 yr Tycker grabbarna borde ge dig en Perazzi Bra förslag Pertan. Hjord är värd en sådan ;D
Publicerat Maj 31, 200719 yr Bra förslag Pertan. Hjord är värd en sådan ;D Tycker jag också, nu får vi se om de älskar sin mor, finns bara ett sätt just nu, PERAZZI med personlig hämtning i Italien, det fick min mor i alla fall :
Publicerat Maj 31, 200719 yr Visst kan hon få det av mig, om nån annan betalar! ;D Det får ni göra upp själva ;D
Publicerat Maj 31, 200719 yr Det får ni göra upp själva ;DTycker grabbarna pyntar den bössan till morsan ;D ;D
Publicerat Maj 31, 200719 yr Bra förslag Pertan. Hjord är värd en sådan ;D ;D ;D Tackar så mycket, visserligen tjänar grabbarna bättre än jag men Perazzi är bärjis nåt JÄTTE dyrt.
Publicerat Maj 31, 200719 yr ;D ;D Tackar så mycket, visserligen tjänar grabbarna bättre än jag men Perazzi är bärjis nåt JÄTTE dyrt. Det visar lite hur man tycker om sin mor och inte pratar du om dina grabbar i kronor klart du ska få en Perazzi av grabbarna, fint nere i Italien nu en trevlig tripp på försommaren att få hämta sin första hagelbrakare. ;D
Publicerat Maj 31, 200719 yr Gör det rätta-tag en Beretta! Jag gjorde som en karl, jag köpte en Akkar! ;D
Publicerat Juni 1, 200719 yr ;D finns massor med braiga bössor på marknaden!.... sj köper jag på känsla!.. när ja tar i bössan ska ja bli kär!... då känns allt rätt... då skjuter iaf ja bättre!... ;D ;D ;D
Publicerat Juni 1, 200719 yr ;D finns massor med braiga bössor på marknaden!.... sj köper jag på känsla!.. när ja tar i bössan ska ja bli kär!... då känns allt rätt... då skjuter iaf ja bättre!... ;D ;D ;D Har känt och klämt på denna bössa säkert 5 - 6 ggr nu, men nu vart det äntligen av! ;D
Publicerat Juni 1, 200719 yr Har känt och klämt på denna bössa säkert 5 - 6 ggr nu, men nu vart det äntligen av! ;D bara till å gratta!... härligt när man känner de är rätt!... precis så fick jag för min Beretta.. å min Sako!.. bara kände de är mina!... ;D
Publicerat Juni 3, 200719 yr Annars så kan jag reckomendera en Baikal en bössa för dom närmaste 3generationerna