Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bettan på 200m vallen

Featured Replies

Publicerat

Jag har ju inte provat hur bettan går på 200m o i dag ladda jag upp tsx 85gr 68mm lång 43gr norma 204 krut o åkte till vallen hade även med speer tnt 70gr 68mm lång 45gr norma 204 krutSka ni prova non av laddningarna så börja lägere tar inget annsvar för laddningarna ni gör det på egen risk bössan är inskjuten på 100m med 3cm överslag o hon går nu kommer den klassiska hål i hål ;D.

Jag har mil-dot på min kikare o då är pricken under korset perfekt på 200m trodde jag f..n skotten tog 14cm över mitten inom en snusdosa jag trodde skotten skulle sjunka på 200m men det är ju bara o hålla rakt på med korset ;D tyvär så tog jag bara med 5 skott av varje men jag ska pröva mera tog inget kort på tavlan för det ser ju ut som jag är en piss dålig skytt som skjuter så högt men en bild på bettan är ju ok

;D ;D

Mvh.

Publicerat

Fint :)

Hur blev träffbilden på 200 meter då?

Publicerat

;D ;D ;D ;D

Visst är kalibern bara jävla bäst?

Mony for nothing förflyttar min öl ifrån mej precis FY SKÄMS!

Sköt en kidde en gång med en tämligen moderat laddad 70 grains ballistic tip. Såg långt ut, det var under eftersök efter påskjuten kidde så det var bara att smocka på. Hur som, höll högt, tänkte att det är ju toklångt håll. Satt i ett extremt bra byggt torn så på 12 ggr förstoring att det såg himla tryggt ut i siktet. Då kidden stannade till snett emot mej i åkerskanten så höll jag upp bra, var i pälskanten över ryggen och kramade av skottet.

Kidden stöp på plats med ryggen avskjuten! Stegade upp avståndet efteråt, fick skäll för att jag skjutit öht, och det visade sig vara 261 steg nämligen. Kulan hade sjunkit max 3-4 cm kanske..

243 rular fett som någon av svärsönerna skulle sagt  :P

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Fint :)

Hur blev träffbilden på 200 meter då?

Inom en snusdosa fast högt.

Mvh,

;D ;D ;D ;D

Visst är kalibern bara jävla bäst?

Mony for nothing förflyttar min öl ifrån mej precis FY SKÄMS!

Sköt en kidde en gång med en tämligen moderat laddad 70 grains ballistic tip. Såg långt ut, det var under eftersök efter påskjuten kidde så det var bara att smocka på. Hur som, höll högt, tänkte att det är ju toklångt håll. Satt i ett extremt bra byggt torn så på 12 ggr förstoring att det såg himla tryggt ut i siktet. Då kidden stannade till snett emot mej i åkerskanten så höll jag upp bra, var i pälskanten över ryggen och kramade av skottet.

Kidden stöp på plats med ryggen avskjuten! Stegade upp avståndet efteråt, fick skäll för att jag skjutit öht, och det visade sig vara 261 steg nämligen. Kulan hade sjunkit max 3-4 cm kanske..

243 rular fett som någon av svärsönerna skulle sagt  :P

Mvh!

Kanon hippen bra skjutet o ett bra av slut på jakten skönt när det går bra.

Jag är så nöjd med bössan o kalibern skjuter bra gör hon oxå för det är en hon ;Dtills för non time sen var nere på banan igen o sköt på 200m men nu gick det åt alla håll viserligen blåste det en del men så mycke ska det inte spela in,kanske tsx en skita ner pipan vem vet ska fixa en ren görning  av pipan o pröva igen i veckan eller så är det skit bakom bössan bara o konstatera sen är jag lite av en perfecktionist.

Mvh.

Publicerat
Inom en snusdosa fast högt.

Mvh,

Kanon hippen bra skjutet o ett bra av slut på jakten skönt när det går bra.

Jag är så nöjd med bössan o kalibern skjuter bra gör hon oxå för det är en hon ;Dtills för non time sen var nere på banan igen o sköt på 200m men nu gick det åt alla håll viserligen blåste det en del men så mycke ska det inte spela in,kanske tsx en skita ner pipan vem vet ska fixa en ren görning  av pipan o pröva igen i veckan eller så är det skit bakom bössan bara o konstatera sen är jag lite av en perfecktionist.

Mvh.

Hur många skott har du skjutit innan du rengjorde?

Jag har pangat över 30 tsx utan att precisionen har påverkats. Jag var på 300 meters vallen idag och sköt 5 skott på ca 6 cm med tsx 140 grain :) Det kändes bra ;)

Publicerat
  • Författare

15tsx o 25speer men det är lika bra o göra rent så huvudet får frid ;D sen ska jag prova när det är vind stilla.

Bra där sajmon 6cm på 300 är kanon bra ;)

Mvh.

Publicerat

Kul Flex, med dom grejor du har kommer du snart att fixa den där rävskallen som sticker upp i gräset på 250-300 meter. 243W + en högförstorande kikare ger en makt på nåt löjligt sett, de vanliga passen känns efter ett tag för trånga.  :P Väntar på min Heym sporter nu med Lothar Walther...oj, oj , oj ;)

MVH

Publicerat
  • Författare

Hej mkj det får vi verkligen hoppas men det är ju bara o pröva o pröva till det stämmer övning ger färdighet som man siger ;D

Den pangen låter intresant du får lägga upp en bild när du fått hem den ;)

Mvh.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Vind stilla idag o i går ladda jag upp 50 speer tnt så i dag ska jag prova 200m vallen har en del teorier varför det inte funka så bra förra gången för utom vinden.

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Ok här är 2bilder från dagens skytte med speer tnt 70gr som jag tycker är helt ok,med 22lr har jag nästan alltid benstöden på men 243an 3-4 gången så erfarenheten med benstöd o mer rekyl spela mig ett spratt var in på johans sida o han körde med en tjockare matta under stöden så dom inte hoppa så mycke o jag prova det i dag o då funka det ok.

Mvh.