Publicerat Maj 18, 200719 yr Hej på er alla! Har lite funderingar och undringar angående en drilling, Som jag blivigt erbjuden att köpa. Drillingen i fråga är en Merkel mod 32 i kaliber 6,5*57r med separat kulspännare över säkringen. En leoupod 1-4 i fyrfots hakmontage. Enligt mig i hyfsat skick lite sliten i blåneringen men det är väll ganska normalt antar jag. ingen rost eller glapp. Begärt pris 22000:- Hur gammal kan den va ??? vad är rimligt pris ??? För o nackdelar med modelen/kalibern ??? Ös på med syn punkter. Tack på förhand!
Publicerat Maj 19, 200719 yr Om det är en separat tangent för uppspänning av kula ovanför säkringen låter det mer som en m/90 eller m/95, alltså av senare produktion. Jag tror att dessa modeller kom strax innan DDR:s sammanbrott...Priset borde du kunna pressa några tusenlappar då det inte finns fabrikstillverkad ammunition i 6,5X57R som klarar klass 1 kraven. Dock så laddar Kiruna-patronen ammunition som gör det utifall du inte laddar själv.