Publicerat Maj 21, 200719 yr Tillbringade Kristi himmelfärdshelgen på snöskoter i Gällivarefjällen.Efter en lång period av regn kom så finvädret och då var vi på plats.Full vinter på högfjället. Sverige är ett långt land...
Publicerat Maj 21, 200719 yr Jaa Sverige är fantasktiskt ;D Jag var nere i skåne och där hade sommaren kommet betydligt längre än här (Stockholm) Fina bilder, vårvintern är fin uppe i norr ;D
Publicerat Maj 21, 200719 yr Mäcktiga bilder men brrr så kalt det ser ut, gött att somaren är här snart. Mvh.
Publicerat Maj 21, 200719 yr Aha, en skotermarrodör!> Med skidor går det bra niak, men kanske lite längre tid kanske behövs.;D Mycket torkat kött och pilsner också ??? Snygga bilder niak!
Publicerat Maj 21, 200719 yr Ja det är vackra bilder. Men när jag tittar ut här så blommar syrener och kastanjer. Vill nog inte byta trots dom sköna bilderna
Publicerat Maj 21, 200719 yr Författare Aha, en skotermarrodör!> Med skidor går det bra niak, men kanske lite längre tid kanske behövs.;D Mycket torkat kött och pilsner också ??? Snygga bilder niak!Tack ! Pilsner och torrkött har en strykande åtgång även för en skoteråkare.Skidor åker jag väldigt gärna men inte för att ta mig ut i den ändlösa fjällvärlden
Publicerat Maj 21, 200719 yr Allt blir så mycket enklare i fjällen med snö, vackra bilder! men senast i april ska snön vara borta.
Publicerat Maj 21, 200719 yr Tack ! Pilsner och torrkött har en strykande åtgång även för en skoteråkare.Skidor åker jag väldigt gärna men inte för att ta mig ut i den ändlösa fjällvärlden Varsegod! Jag kaunde tänka mig det, och det är ju så gott också. ;D Stackars sörlänningar som inte har lärt sig detta ännu, och vad mycket gott dom går miste om också. ;D
Publicerat Maj 21, 200719 yr Visst är det vackert Säkert kul att köra skoter också,själv har jag gått runt i kortbrallor i 3 dagar nu ;D Är runt 20 grader varmt varje dag nu... Men visst...fina bilder :D
Publicerat Maj 21, 200719 yr Var också upp på en liten tur, fast inte så högt upp.. Tyvärr hade vi otur med vädret och möttes av blåst och regn :- Fast i övrigt var det trevligt. Nästa gång blir det lite mer avlägset och högre upp eller så får flugspöt ersätta pimpeln Trevligt med en liten tripp och skönt när man har det så nära till hands.. Åker väl som sagt upp en vända nångång, kommande helger också. Mvh
Publicerat Maj 21, 200719 yr Ptja.. översta bilden är tagen 00:20 på natten, pimpelbilden vid 04:00 snåret och sista bilden vid 17:00 snåret. Som svar på din fråga, ja det är ljust dygnet runt och i skrivande stund är det dagsljus ute.
Publicerat Maj 21, 200719 yr Börjar det bli ljust om nätterna nu? eller dröjer det lite längre fram? Här uppe är det iaf ljust dygnet runt, eller inte helt ljust, men det blir iaf aldrig mörkt.. Man ser bra hela natten iaf och kan vara ute och så... Bilden är tagen igår vid 22-23 nånting när vi var ute och fiskade...
Publicerat Maj 22, 200719 yr Här uppe är det iaf ljust dygnet runt, eller inte helt ljust, men det blir iaf aldrig mörkt.. Man ser bra hela natten iaf och kan vara ute och så... Bilden är tagen igår vid 22-23 nånting när vi var ute och fiskade... Man vet ju inte vad som är dag och natt här uppe denna årstid. ;D
Publicerat Maj 22, 200719 yr Man vet ju inte vad som är dag och natt här uppe denna årstid. ;D Nja, än så länge så tycker jag att man ser lite skillnad.. Det är ju int solljus på nätterna än, men det blir ju som knappt nå mörkare än på bilden jag la in så det funkar ju bra att vara ute i skogen och springa dygnet runt nu iaf..
Publicerat Maj 22, 200719 yr Nja, än så länge så tycker jag att man ser lite skillnad.. Det är ju int solljus på nätterna än, men det blir ju som knappt nå mörkare än på bilden jag la in så det funkar ju bra att vara ute i skogen och springa dygnet runt nu iaf.. Det är väl inte så mörk precis. Man ser väl en viss skillnad men det är inte mycket mer. Man har då inga problem med ljuset om man går ut mitt i natten och vandrar. ;D
Publicerat Maj 22, 200719 yr Här uppe är det iaf ljust dygnet runt, eller inte helt ljust, men det blir iaf aldrig mörkt.. Man ser bra hela natten iaf och kan vara ute och så... Bilden är tagen igår vid 22-23 nånting när vi var ute och fiskade... Havsöring´s fiske i skrövån,gissar jag??
Publicerat Maj 22, 200719 yr Havsöring i skrövån?? Det får väl bli någon öring, bäcköring el. gädda i den ån tror jag. ;D