Publicerat Maj 23, 200719 yr Nån som tänkt gå den? http://www.jagareforbundet.se./ostermalma/...t.asp?id=724792
Publicerat Maj 23, 200719 yr Var anmäld för två år sedan men fick förhinder i 11e timmen. Flera kompisar har gått den och har varit hyfsat nöjda. Ska du gå Herbert? MVH
Publicerat Maj 23, 200719 yr Vore kul. Vi har ett gäng om 8 dov nu på marken och det är dags att sätta sig i skolbänken. Hur funkar betalningen till en sådan kurs? Är det att casha när man anmält sig eller ngn form av handpenning? Är det helpension? /Må (fattig hemmapappa med bajsblöjor upp till flinten :'( ;D)
Publicerat Maj 23, 200719 yr Vore kul. Vi har ett gäng om 8 dov nu på marken och det är dags att sätta sig i skolbänken.Hur funkar betalningen till en sådan kurs? Är det att casha när man anmält sig eller ngn form av handpenning? Är det helpension? /Må (fattig hemmapappa med bajsblöjor upp till flinten :'( ;D) BigJim Jag var anmäld med smedeby som gick den medans jag fick rycka ut till Bulgarien eller nåt annat sexigt östland..minns inte ens : Kursavgiften återbetalades bara med 50% minns jag ialla fall. Kanske vi skall ge oss på det iår, ÖsterMalma är en trevlig plats att vara på bara. Fina tjejer på slottspuben som regel, kan vi behöva vi som har bajsblöjor upp till flinten ;D MR Fiberclass kanske bjuder på en virre dessutom. MVH
Publicerat Maj 23, 200719 yr Fina tjejer på slottspuben som regel, kan vi behöva vi som har bajsblöjor upp till flinten ;DMVH Vi kanske tillochmed kan lära dem ett och annat om livets olika mysterier ??? JAg ska klura nån dag. Helt klart intressant. Ska oxå kolla med mina boys här hemma. /Må
Publicerat Maj 23, 200719 yr Jag skall inte gå kursen, men skall göra mitt examensarbete på Öster Malma i höst så vi kanske ses på pubben...
Publicerat Maj 24, 200719 yr "Utbildningsjakt på dovhjort Vi behandlar artens biologi, historik och levnadsvanor samt viltvård riktad mot dovvilt. Praktisk jakt i olika former kopplat till hög etik. Urtagning, flå-och styckningsvisning ingår. Medtag eget vapen. Kursansvarig: Ej fastställt ännu. Medlem 5 250 kr icke medlem 6 250 kr" Det torde vara billigare och roligare (mer jakt) att köpa boken om dovvilt samt köpa en jakt på t ex Dunderbo och be dem om tips och idéer.......
Publicerat Maj 24, 200719 yr "Utbildningsjakt på dovhjortVi behandlar artens biologi, historik och levnadsvanor samt viltvård riktad mot dovvilt. Praktisk jakt i olika former kopplat till hög etik. Urtagning, flå-och styckningsvisning ingår. Medtag eget vapen. Kursansvarig: Ej fastställt ännu. Medlem 5 250 kr icke medlem 6 250 kr" Det torde vara billigare och roligare (mer jakt) att köpa boken om dovvilt samt köpa en jakt på t ex Dunderbo och be dem om tips och idéer....... haha..tänkte ungefär samma sak
Publicerat Maj 24, 200719 yr Jag vill inte vara taskig men SvJf är jäkligt bra på att ta betalt för en massa onödigt. Frun tog jägareexamen och fraktkostnaden för litteraturen var horribel, helt sjuk! Att jaga dovvilt går till på samma sätt som rådjur, de har lite bättre syn och hörsel och de kan bukta trängre men allt detta står i den förträffliga boken om dovvilt. Att ta ur ett dovvilt ingen skillnad mot andra klövvilt! Hade kursen varit på kronvilt då hade det kanske varit värt pengarna (i mina ögon)!
Publicerat Maj 24, 200719 yr Jag håller med dina visa ord orjant ;D Lite väl saftigt pris i mina ögon också.
Publicerat Maj 24, 200719 yr Jag vill inte vara taskig men SvJf är jäkligt bra på att ta betalt för en massa onödigt. Frun tog jägareexamen och fraktkostnaden för litteraturen var horribel, helt sjuk!Att jaga dovvilt går till på samma sätt som rådjur, de har lite bättre syn och hörsel och de kan bukta trängre men allt detta står i den förträffliga boken om dovvilt. Att ta ur ett dovvilt ingen skillnad mot andra klövvilt! Hade kursen varit på kronvilt då hade det kanske varit värt pengarna (i mina ögon)! Fan Örjan det är ju bara pengar Tycker Öster-Malma är fantastisk trevligt ställe att vara på. Vi bor där när vi jagar på Sjösa och det är verkligen en trevlig inramning. Tänk också på att en SJF keps faktiskt ingår i anmälningsavgiften. För de pengarna får du nästan en lång weekend i Polen på drev på dovhind/kalv och svin exklusive resa. MVH
Publicerat Maj 24, 200719 yr Jag vill inte vara taskig men SvJf är jäkligt bra på att ta betalt för en massa onödigt. Frun tog jägareexamen och fraktkostnaden för litteraturen var horribel, helt sjuk!Att jaga dovvilt går till på samma sätt som rådjur, de har lite bättre syn och hörsel och de kan bukta trängre men allt detta står i den förträffliga boken om dovvilt. Att ta ur ett dovvilt ingen skillnad mot andra klövvilt! Hade kursen varit på kronvilt då hade det kanske varit värt pengarna (i mina ögon)! Vet inte,jag har passat ett par kronhjortar,tyckte mej se och känna att dom var lite hårdare i bukhinnan än en älg tex. Sen undrar jag om dom faktist inte har en extra hinna ??? Om detta låter jag vara osagt 8) Tycker faktist inte att det finns anledning att betala så mycket för att lära sej plocka ur inälvorna ur ett djur,har man bara en vass kniv + lite vana från tex rådjur eller älg så klarar man säkert en hjort galant Annars så klart finns det mycket annat att lära,även undertecknad vill lära sej mer,men icke för dessa högar av surt förvärvade pengar. Vad fan är det som händer????? Arrenden höjs till fantasi summor!! Och nu hakar förbundet på..... Till vilka lär dom ut denna kunskap ?? Företag eller rika Tyskar? Surt sa räven mvh Telgetok
Publicerat Maj 25, 200719 yr Vet inte,jag har passat ett par kronhjortar,tyckte mej se och känna att dom var lite hårdare i bukhinnan än en älg tex. Sen undrar jag om dom faktist inte har en extra hinna ??? Om detta låter jag vara osagt 8)Tycker faktist inte att det finns anledning att betala så mycket för att lära sej plocka ur inälvorna ur ett djur,har man bara en vass kniv + lite vana från tex rådjur eller älg så klarar man säkert en hjort galant Annars så klart finns det mycket annat att lära,även undertecknad vill lära sej mer,men icke för dessa högar av surt förvärvade pengar. Vad fan är det som händer????? Arrenden höjs till fantasi summor!! Och nu hakar förbundet på..... Till vilka lär dom ut denna kunskap ?? Företag eller rika Tyskar? Surt sa räven mvh Telgetok Jag var mer inne på att få chansen att för en relativt billigt penning få skjuta kronvilt, 5 000 kr för flertalet jakter på kronvilt hade varit väldigt billigt! Passningen fixar jag nog ändå ;)