Publicerat Maj 26, 200719 yr Hej, är det ngn som har ngn åsikt vad gällande MAK montage till Blaser ? Jag vet att Torsbohandels säljer MAK istället för Blaser orginal till 4 av 5 bössor och pratar väldigt gott om dem. Andra personer säger att det är grym kvalitetsskillnad och man tjänar på att lägga ut de extra 1800kr för att få Blaser orginal. Vore interessant att höra om ngn av er har ngn åsikt i ämnet och varför. Som jag känner nu lutar det åt Blaser orginal men jag kan inte riktigt motivera varför ;D ??? ;D ???
Publicerat Maj 26, 200719 yr Beträffande kvalite behöver du ej oroa dig för MAK i alla fall. Den ända skillnaden är att du inte kan vika in öronen på MAK, antar att behållt det så för att inte få Blasers advokater på sig. Skillnaden är således kosmetiskt. MVH
Publicerat Maj 26, 200719 yr jag har ett av varje köpte till blaser orginal när jag köpte bössan när jag sedan kompletera med en extra kikare så fick det bli MAK till detta. båda fästena funkar fint och känner man att man vill kuna vika in öronen för x antal kr extra så visst köp blaser, annars köp ett MAK båda funkar kanon, är skottfast och går lika snabbt och enkelt att montera på av båda. du kommer säkerligen bli nöjd vilket du än väljer.
Publicerat Maj 26, 200719 yr Hej, för egen del har jag bara Blaser original av den enkla anledningen att när jag köpte mina montage så fanns det bara Blaser original 8) Däremot här flera av jaktkompisarna MAK fästen och de funkar lika bra som original, jag har även en del erfarenhet från andra MAK fästen t ex vridmontage och rent allmänt håller de bra kvalitet. Go kväll, Henrik
Publicerat Maj 26, 200719 yr Författare Tack för era svar. Då kanske man skall gå på MAK ändå.....det skilljer ju trots allt 1800:- i pris.
Publicerat Juni 2, 200719 yr hej jeg har også kun Blaser original montage og viste ikke at der var andet der passede på en Blaser er der nogen steder på nettet hvor man kan købe mak montage til Blaser ? ;D
Publicerat Juni 2, 200719 yr När jag en gång hade intresse för denna bössa så skulle MAK fästena vara lägre än Blasers
Publicerat Juni 4, 200719 yr Författare Tack...är MAK lägre är det ju helt underbart... !!! Jag vet inte om ngn webbplats där man kan beställa MAK montage. De flesta vapenhandlare har MAK i sortimentet mig veteligen. Kontaktakta Torsbohandels AB på +46 32174040 och lägg beställning där så skickar dem hem grejerna. Tror att dom 1800skr för dem.
Publicerat Juni 5, 200719 yr http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=45753&highlight= På robsoft är det en som säljer två MAK fästen ink ringar
Publicerat Juni 13, 200719 yr Författare Hej, jag har nu fått hem min R93 Luxus och det blev till slut 30mm MAK montage för min Zeiss 3-12. Ang. höjden kan den inte bli mer perfekt och av och på monteringen är ju helt underbar. Har ännu inte testat med blaser orginal för att se skillnaderna om det finns ngr men det får bli ett senare projekt. Tack för era inlägg !!