Publicerat Maj 31, 200719 yr Har ni nån koll på vilka raser eller RAS som är populärast som jakthund nu för tiden. Det har ju kommit en massa nya raser till sverige , har någon av dom nya blivit en jättehit eller är det dom gamla trotjänande raserna som fortfarande är mest populära?
Publicerat Maj 31, 200719 yr Finns säkert statistik hos svenska kennelklubbens hemsida. Men Jämthund, tax och hamilton hittas säkerligen topp 5. MVH
Publicerat Maj 31, 200719 yr En träskällare skulle kanske vara bra för dig nu när Johne har skaffat mark med Tjäder och orre! ;D Så kan du öva eftersök med den oxå så har vi den biten avklarad! ;D
Publicerat Juni 1, 200719 yr ;D... Boxer!... ;D ;D ;D ;D...... Nja, kanske inte! ;D Visst kan en boxer funka bra (Fina hundar), men ärligt talat så tror jag du är lite "fartblind"! ;D (Hittade inget bättre ord.) Tycker morsan skulle skaffa sig en tax eller kanske en finnspets!
Publicerat Juni 1, 200719 yr Har ni nån koll på vilka raser eller RAS som är populärast som jakthund nu för tiden. Det har ju kommit en massa nya raser till sverige , har någon av dom nya blivit en jättehit eller är det dom gamla trotjänande raserna som fortfarande är mest populära? Breton har gjort enorma framsteg i Sverige o står högst upp på mångas önskelistor. Tyvärr är efterfrågan MKT större än tillgången!
Publicerat Juni 2, 200719 yr En träskällare skulle kanske vara bra för dig nu när Johne har skaffat mark med Tjäder och orre! ;DSå kan du öva eftersök med den oxå så har vi den biten avklarad! ;D Finnspetsen jag hade den visade noll intresse av att spåra och var svår att lära saker ;D
Publicerat Juni 2, 200719 yr Så här såg den ut 2003. Labbar och Golden retriver har ju alltid legat högt. Även jämten har alltid varit högt placerad.
Publicerat Juni 3, 200719 yr Borderterrier! ;D Jag kan komma och visa, no problem en lugn och fin hund i bra paketformat. PM:a för uppvisning Jag börjar jobba i VH 2:a Juli ;D //Roggman66