Publicerat Juni 1, 200718 yr Hej igen...då var det dax för ett optikämne igen. Har vi ngn som har lust att ge lite tycke och smak om Trijicon ? Av vad man kan läsa sig till verkar dem ju helt ok. Har aldrig haft ngt och kan väl säga att jag inte riktigt tycker om riktmedlet men det är tydligen en vanesak enl. vissa. Prismässigt ligger de ju riktigt bra om de nu håller bra kvalite dvs. Har en granne som nu skall ta in en 2,5-10*56 fr. USA och han betalar bara 5000:- för den ??!! Enl. vapenexperten Håkan Spuhr skall dem hålla hög klass men det vore kul att höra ngt från en vanlig jägare. Har du en Trijicon så får du gärna komma med kommentar på hur du tycker de fungerar. Tack !!
Publicerat Juni 1, 200718 yr Hej polarn har ett på sin Mauser 338 optiken är mycke bra o riktmedlet är behagligt för ögat går o dra snabba skott men har inte prövat den i mörker kanske non mer har lite mer info. Mvh.
Publicerat Juni 1, 200718 yr Författare Tack Flex, jag såg att dem jämförde ngt som heter BAC med vanliga rödpunktssikten vilket skulle möjliggöra riktigt snabba skott. Låter som en kanon drevkikare. Tack för inlägget.
Publicerat Juni 1, 200718 yr hejsan. det stämmer bra, jag ska köpa en Trijicon 2,5-10x56, blev mer övertygad när jag kollade denna tråd http://www.jaktsnack.se/index.php?topic=4485.0 . dom verkar riktigt sjyssta. såg också att en kille hade betalat 4700:- för sin på Ebay, ett hett tips det. Frei, ska bli gott med grillat imorgon, vildsvinskotletter, läckra tillbehör och öl, nästan så man måste beta av en jaktfilm efter kanske?
Publicerat Juni 2, 200718 yr Författare Är det Mr Tree Remover him self ?? Välkommen till ett enligt mig riktigt seriöst och bra forum. Ja , jag har ännu inte lyckats med bedriften att höra ngt negativt om Trijicon, du blir nog nöjd. Hörs över en PYYS och lite svinkött ! ;D
Publicerat Juni 2, 200718 yr Tjenis! Jag är mycket nöjd med mitt trijicon. Både jag och min far har ett. Jag har suttit på vak ett par kvällar det sista nu och verkligen kunnat utnyttja det sista ljuset, Kan mao rekommenderas varmt. Kolla runt lite och se var du hittar bäst pris, men annars så kan jag rekommendera www.cabelas.com , Tänk bara på att du kan åka på tull och moms. Jag köpte mitt som sagt för 4700:- på Ebay men då hämtade jag det i USA när jag ändå var över och jobbade... Happy hunting /Jrz
Publicerat Juni 2, 200718 yr hej, jag har tursamt nog en syster som bor i amerikat och hon kommer att ta med sig mitt sikte hem i augusti. tråkigt nog kommer hon 17 alt 23 aug, alltså missar jag bockpremiären med mitt trijicon :-[ , men men, det är det värt iaf. god jaktlycka.
Publicerat Juli 26, 200718 yr hej,jag har tursamt nog en syster som bor i amerikat och hon kommer att ta med sig mitt sikte hem i augusti. tråkigt nog kommer hon 17 alt 23 aug, alltså missar jag bockpremiären med mitt trijicon :-[ , men men, det är det värt iaf. god jaktlycka. Glöm inte att ansöka om tillstånd från SSI för innehav och import.
Publicerat Juli 26, 200718 yr ;D ja har ett sådant sj!.. dock deras minsta!.. till min Marlin 45/70.. å jag kan verkligen rekomendera de märket!. är skit nöjd me de!.. optiken är mycket bra!... även i skymning!... MVh ThomasMamre!..
Publicerat Juli 26, 200718 yr Ja , jag har ännu inte lyckats med bedriften att höra ngt negativt om Trijicon, du blir nog nöjd.Det enda jag uppfattar som negativt med Trijicon efter att ha studerat dem i affären är att skärpan inte är jämn över hela ytan. I ytterkant är skärpan något sämre vilket gör att raka föremål blev böjda i ändarna. Kolla in t ex en lycktstople så förstår ni vad jag menar. Jag upplevde det som en "ring" runt centrum men det är inte säkert att alla upplever det så, men i övrigt var skärpan och linsbehandling bra och riktmedlet perfekt för snabbskytte.
Publicerat Juli 26, 200718 yr Författare Ok...men generellt låter det som man får mycket kvalite för pengarna. Man skulle ju kunna köpa en och sätta på luftgeväret ;D ;D ;D ;D
Publicerat Juli 26, 200718 yr Ok...men generellt låter det som man får mycket kvalite för pengarna.Man skulle ju kunna köpa en och sätta på luftgeväret ;D ;D ;D ;D Man skulle kunna säga att man får vad man betalar för. Trijicon kostar mindre än hälften av vad de dyraste kostar och med det i åtanke så är det ett bra köp. Själv skulle jag utan att tveka kunna tänka mig ett 1,25-4X24 som drevjaktssikte, för vad gör det om träden i bakgrunden inte är superskarpa när man svingar efter en gris??? Att hela tiden köpa det bästa o värsta siktet påminer om den gråhåriga gubben jag körde om igår. Han satt i en ny Porsche och körde i 80km/h på 90km/h väg vilket han skulle gjort lika bra i en gammal Skoda. Skodan är det däremot svårare att skryta om på golfklubben...
Publicerat Juli 26, 200718 yr Författare Jo det ligger ngt i vad du skriver RW...men skall man tänka så skulle alla klara sig bra med en gammal mynningsladdare också......eller ;D