Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

en liten bild på min älskling

Featured Replies

Publicerat

Här är hon En Husqvarna mod 350 kal 12 längtar tills vi får fara ut i skogen tillsamans

post-386-1180774294_thumb.jpg

Publicerat

Sida/sida är både snyggt och praktiskt.

MvH

Publicerat

;D ni lär säker få trevligt tillsamans!..  ;D

Publicerat
  • Författare
;D ni lär säker få trevligt tillsamans!..  ;D

Det är jag rätt övertygad om  ;D

Publicerat

Verkligen jätte snygg. Jag gillar att den är så mörk. Du lyckans ost som har din pangare hemma ;D  ;D

Publicerat

Har aldrig varit nån större fan av sida sida eller dubbla avtryckare... Men va bryr du dig om vad jag tycker? Det är du som ska gilla bössan inte jag!  ;D

Grattis och hoppas du får kul med "Bettan".  ;)

Publicerat

Kul foffe! Den ser ju riktigt fin ut. :D

Publicerat

Ett fint vapen av en hyffsad kvallitet. Synd att HVA är så underskattade.  Har själv en 310

Publicerat

Fin bössa! Gillar sida sida men inte över en bock..

Publicerat

Grattis till en fin bysse  ;D ;D ;D

Använde en sådan lumpen som fågeljägare i flyget där va mycke död i den  ;D ;D ;D ;D

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Då har man vcarit o testat hon, är mycket nöjd med hon. Härlig att skjuta med. En gubbe tittade på den o sa den här är inte många skott skjutna med. Var smått spännande när jag skulle avlossa de första skotten men det gick då bra. En ask bara försvann, var tvungen att sluta för det började regna.

Publicerat

Härligt att du trivdes med henne ;D ;D

Publicerat

MvH

Eller så här...när man skjutit av sej med allt vad det heter som pumpar,bockar och halvautomater,så kommer man till läget då man fattar vad man egentligen vill och behöver....

Sen är dom snyggare oxå ;D

Publicerat
  • Författare

MvH

Så sant så  ;D

Publicerat
Eller så här...när man skjutit av sej med allt vad det heter som pumpar,bockar och halvautomater,så kommer man till läget då man fattar vad man egentligen vill och behöver....

Sen är dom snyggare oxå ;D

Kan förstå till viss del när det gäller pumpar och halvautomater, men var är fördelen med en s/s mot en bock?

Publicerat
Kan förstå till viss del när det gäller pumpar och halvautomater, men var är fördelen med en s/s mot en bock?

Finns INGEN.

Dock kan jag hålla med om att en s/s kan vara väldigt snygg. Är lite inne på att skaffa en som sagt. Bara för att dom är tidlöst och klassiskt snygga.

Publicerat
Egentligen inga MEN mindre sidvindskänslig (nu tog jag i..  ;)), snabbare att ladda (mindre öppningsvinkel), skönare att bära (större yta när den är bruten) och oftast lättare (tänkta till jakt, inte att krossa lerduvor).

Den största fördelen är nog att de flesta är mer hantverksmässigt byggda än en bock då de är "exklusivare" = dyrare än en bock, om de är nya idag. De som är byggda innan 70-80 talet byggdes också förhand eftersom det knappt fanns CNC fräsar på den tiden, här fanns dock en del bössor med mindre bra kvalité. Tittar vi sen lite höger upp i pris så finns det väldigt få bockar som är riktigt fint byggda med vackert trä, gravyr samt riktigt bra balans. De bästa bössorna som någonsin sålts byggdes/byggs ju för hand i england och kostar som ett hus (Holland & Holland, Boss m fl). Själv har jag en spansk kopia (AyA Guldman Super/nr 1) som bara kostar som en nyare småbil men som är jämförbara till stora delar i övrigt.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu har jag haft denna bössa ett tag och har hunnit avlossa en del skott med hon. Kan säga att jag är mycket nöjd med den och ångrar ej köpet. Den kommer att bli en fröjd att ha i skogen då den knappt väger nått. Sen att det är en sida/sida som jag personligen tycker är snyggare en en bock gör ju inte saken sämre.

Publicerat
Nu har jag haft denna bössa ett tag och har hunnit avlossa en del skott med hon. Kan säga att jag är mycket nöjd med den och ångrar ej köpet. Den kommer att bli en fröjd att ha i skogen då den knappt väger nått. Sen att det är en sida/sida som jag personligen tycker är snyggare en en bock gör ju inte saken sämre.

Kul för dig!  :) Tror säkert du kommer ha kul med bössan!  ;D

Jag kan se en viss charm med svs, men min nästa hagelbössa kommer nog bli en bock!

Men som sagt, det finns en viss charm med svs. Men en sak jag har undrat med svs är förstocken, den brukar ju vara så liten, bränner man sig inte när man skjutit några skott med en svs?

Publicerat
  • Författare

Har inte bränt mig när jag skjutit ett antal skott. Men det beror ju på hur många skott man skjutit, har inte skjutit lerduva med den än.

Publicerat
Har inte bränt mig när jag skjutit ett antal skott. Men det beror ju på hur många skott man skjutit, har inte skjutit lerduva med den än.
Finns skydd att köpa för en billig peng om man har känsliga kärringfingrar.  ;D