Publicerat Juni 2, 200719 yr Här är hon En Husqvarna mod 350 kal 12 längtar tills vi får fara ut i skogen tillsamans
Publicerat Juni 2, 200719 yr Författare ;D ni lär säker få trevligt tillsamans!.. ;D Det är jag rätt övertygad om ;D
Publicerat Juni 2, 200719 yr Verkligen jätte snygg. Jag gillar att den är så mörk. Du lyckans ost som har din pangare hemma ;D ;D
Publicerat Juni 2, 200719 yr Har aldrig varit nån större fan av sida sida eller dubbla avtryckare... Men va bryr du dig om vad jag tycker? Det är du som ska gilla bössan inte jag! ;D Grattis och hoppas du får kul med "Bettan".
Publicerat Juni 3, 200719 yr Ett fint vapen av en hyffsad kvallitet. Synd att HVA är så underskattade. Har själv en 310
Publicerat Juni 3, 200719 yr Grattis till en fin bysse ;D ;D ;D Använde en sådan lumpen som fågeljägare i flyget där va mycke död i den ;D ;D ;D ;D
Publicerat Juni 19, 200719 yr Författare Då har man vcarit o testat hon, är mycket nöjd med hon. Härlig att skjuta med. En gubbe tittade på den o sa den här är inte många skott skjutna med. Var smått spännande när jag skulle avlossa de första skotten men det gick då bra. En ask bara försvann, var tvungen att sluta för det började regna.
Publicerat Juni 19, 200719 yr Sida/sida är både snyggt och praktiskt.MvH Eller så här...när man skjutit av sej med allt vad det heter som pumpar,bockar och halvautomater,så kommer man till läget då man fattar vad man egentligen vill och behöver.... Sen är dom snyggare oxå ;D
Publicerat Juni 20, 200719 yr Eller så här...när man skjutit av sej med allt vad det heter som pumpar,bockar och halvautomater,så kommer man till läget då man fattar vad man egentligen vill och behöver....Sen är dom snyggare oxå ;D Kan förstå till viss del när det gäller pumpar och halvautomater, men var är fördelen med en s/s mot en bock?
Publicerat Juni 21, 200719 yr Kan förstå till viss del när det gäller pumpar och halvautomater, men var är fördelen med en s/s mot en bock? Finns INGEN. Dock kan jag hålla med om att en s/s kan vara väldigt snygg. Är lite inne på att skaffa en som sagt. Bara för att dom är tidlöst och klassiskt snygga.
Publicerat Juni 26, 200719 yr Kan förstå till viss del när det gäller pumpar och halvautomater, men var är fördelen med en s/s mot en bock?Egentligen inga MEN mindre sidvindskänslig (nu tog jag i.. ), snabbare att ladda (mindre öppningsvinkel), skönare att bära (större yta när den är bruten) och oftast lättare (tänkta till jakt, inte att krossa lerduvor). Den största fördelen är nog att de flesta är mer hantverksmässigt byggda än en bock då de är "exklusivare" = dyrare än en bock, om de är nya idag. De som är byggda innan 70-80 talet byggdes också förhand eftersom det knappt fanns CNC fräsar på den tiden, här fanns dock en del bössor med mindre bra kvalité. Tittar vi sen lite höger upp i pris så finns det väldigt få bockar som är riktigt fint byggda med vackert trä, gravyr samt riktigt bra balans. De bästa bössorna som någonsin sålts byggdes/byggs ju för hand i england och kostar som ett hus (Holland & Holland, Boss m fl). Själv har jag en spansk kopia (AyA Guldman Super/nr 1) som bara kostar som en nyare småbil men som är jämförbara till stora delar i övrigt.
Publicerat Juli 9, 200719 yr Författare Nu har jag haft denna bössa ett tag och har hunnit avlossa en del skott med hon. Kan säga att jag är mycket nöjd med den och ångrar ej köpet. Den kommer att bli en fröjd att ha i skogen då den knappt väger nått. Sen att det är en sida/sida som jag personligen tycker är snyggare en en bock gör ju inte saken sämre.
Publicerat Juli 9, 200719 yr Nu har jag haft denna bössa ett tag och har hunnit avlossa en del skott med hon. Kan säga att jag är mycket nöjd med den och ångrar ej köpet. Den kommer att bli en fröjd att ha i skogen då den knappt väger nått. Sen att det är en sida/sida som jag personligen tycker är snyggare en en bock gör ju inte saken sämre. Kul för dig! Tror säkert du kommer ha kul med bössan! ;D Jag kan se en viss charm med svs, men min nästa hagelbössa kommer nog bli en bock! Men som sagt, det finns en viss charm med svs. Men en sak jag har undrat med svs är förstocken, den brukar ju vara så liten, bränner man sig inte när man skjutit några skott med en svs?
Publicerat Juli 9, 200719 yr Författare Har inte bränt mig när jag skjutit ett antal skott. Men det beror ju på hur många skott man skjutit, har inte skjutit lerduva med den än.
Publicerat Juli 9, 200719 yr Har inte bränt mig när jag skjutit ett antal skott. Men det beror ju på hur många skott man skjutit, har inte skjutit lerduva med den än.Finns skydd att köpa för en billig peng om man har känsliga kärringfingrar. ;D