Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

MAK Vridmontage?

Featured Replies

Publicerat

God kväll jägarkolleger.

jag sitter i funderingarna om vad jag ska ha för fäste på min nya Sauer som jag bokade idag. jag vill absolut ha ett snabbfäste, helst typ vridmontage, men jag har även hört att Leupolds QR är bra. någon som har erfarenhet av dessa?

Skulle vara roligt att höra om hur mycket det kan kosta att skaffa ett MAK vridmontage med 2 ringar?

mvh Jocke

Publicerat

Leupold QR är bra funkar kanon på min 375:a

Publicerat
God kväll jägarkolleger.

jag sitter i funderingarna om vad jag ska ha för fäste på min nya Sauer som jag bokade idag. jag vill absolut ha ett snabbfäste, helst typ vridmontage, men jag har även hört att Leupolds QR är bra. någon som har erfarenhet av dessa?

Skulle vara roligt att höra om hur mycket det kan kosta att skaffa ett MAK vridmontage med 2 ringar?

mvh Jocke

Skillnaden mellan ett vridmontage och ett QR är att du kan montera det ganska lätt själv medans ett MaK montage kan behöva inpassning av fackperson. MAK är minst ett pinnhål bättre än Leupold enligt mig då jag har haft grymma rostproblem med mitt QR. Ryktet säger att dom är bättre idag dock. Har två Ernst Apel på mina bössor vilket idag ägs av MAK tror jag, fantastiskt nöjd med dessa. Ett komplett system med lås och två par ringar ligger nog runt 4500 spänn. Ett Leupold är ca 2000 billigare.

Anser dock att Leupold är hållfasta/skottfasta och bättre än både Warne och Millet.

MVH

Publicerat

Vad kostar ett par en tums extensionsringar för vridmontage? Höjdmässigt så skall de räcka för en 50 mm glugg..

Publicerat

Hej granne !

Efter dagens projekt....vilken modell av Sauer blir det ? Elegance eller Luxus ?

Publicerat

jo, det blir en luxus som jag sökt upp med RIKTIGT sjysst kolvträ, och billigare än andra jag kollat på.  ;D