Publicerat Juni 6, 200718 yr Hej på er Jag har snöat in på 22 hornet, kan inte förklara varför men jag tror att denna kaliber skulle passa mig. Det jag tänkt använda den till är fågel och småvilt. Skulle behöva något mellan min .17HMR och 6.5:a. Är kanske 22 hornet ett dåligt val? Bössan får gärna vara smidig och lätt. Har ni några förslag? tack mvh/s
Publicerat Juni 6, 200718 yr Handi-rifle, tc encore (Brytbössor) Annars finns det säkert en massa smidiga sako eller krico i 22 hornet.
Publicerat Juni 7, 200718 yr Sako L46, say no more... ;D Min 22 Hornet är just en sådan och jag tycker det är en smidig bössa. Att den dessutom skjuter enastående och är trevlig på alla andra sätt och vis gör ju inte saken sämre. Jag har en Leupold 2-7x33 på den och den kikaren är precis lagom (jag använder den mest till trädskällarjakt). // gAsToN
Publicerat Juni 7, 200718 yr Till vilken typ av jakt ska du använda bössan, har du hund? Till trädskällarjakt är nog en hornet perfekt , eller vilken jakt utövar du? ???
Publicerat Juni 7, 200718 yr Min Anschütz 1430 i 22H väger 2,9 kilo och skjuter gudomligt bra,att plocka ner sittande ringduvor på 100m är inget problem. Väljer du vapen bland Anschütz,krico,sako eller brno så lär du bli nöjd med vilket som,är nog mest en smaksak. /Micke
Publicerat Juni 7, 200718 yr Författare Hej jag har tänkt använda den lite allround, duvor, kanada gås etc. Har bara en älghund, men han duger inte till fågel som sagt. Tack för tipsen, jag skall kolla upp lite mer. Tolkar detta som att Hornet inte är helt fel Mvh/s
Publicerat Juni 7, 200718 yr Hornet är underbar... Men alla andra har fel ! Det är en Brno zkw465 du ska ha. Lätt, smidig och skjuter gudomligt
Publicerat Juni 7, 200718 yr Såg en brno kipplauf i 22 hornet sist jag var på Svante nilssons vapen. Riktigt liten o lätt var den men trycket kändes lite halvkasst :- men det går säkert att fixa till. Pis kommer jag inte ihåg :-[ Ha de
Publicerat Juni 9, 200718 yr Du ska du ha en Brno zkw465! En fantastiskt lätt och smidig bössa! 22 Hornet är en riktigt trevlig småviltskaliber som bara är helt underbar att skjuta med,funkar fint ut till ca 120m. Lyssna nu inte på 22WM ivrarna i denna debatt ty de har ännu inte skådat ljuset och kommit till insikt så som du har gjort, du är på rätt väg broder, på rätt väg..... ;D ;D
Publicerat Juni 10, 200718 yr Författare tack skall ni ha för tipsen, jag får lura lite till! kipplaufen verkar intressant! Var och klämde på en krico (med ett fantastiskt trycke), lite tung men vi får se. Mvh/s
Publicerat Juli 10, 200718 yr Hej ' siden du har en 17 HMR og en 6,5 så havde jeg nok kigget efter en 223 REM ;D den har længere effektiv rækkevide købe ammoen er billigere der er stort udvalg af købe ammo i både tunge og lette kugler du må jagte rådyr med den prisen på ammo betyder jo ikke noget hvis du lader selv men sidst en kammerrat skulle købe ammo til sin 22 Hornet mener jeg at de kostede 10 kr stykket :- jeg har selv en 223 REM som jeg bruger til alt op til rådyr og det er det beste småvildt kaliber jeg har prøvet ;D