Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Idag har jag installerat belysning i vapenskåpet

Featured Replies

Publicerat

Nu ser man allt man har i vapenskåpet. Har inhandlat en styck självhäftande batteridriven lampa på Jula som släcks när 2 magnetkontakter kommer nära varandra. En har jag satt på väggen precis där dörren kommer in i spåret och den andra sitter på insidan av dörren. Lampan har jag monterat under hyllan.

Fler bilder kommer. Det blev lite ljust.

Publicerat

Bra idé. Kanske ska härmas...

Publicerat

Låter som en bra idé, slipper man stå med ficklampa när man ska titta in i skåpet! Kanske ska härmas jag oxå!  ;D

Publicerat

;D.... bra tipps!.. de ska ja ta efter!...  ;D

Publicerat

De funkar bra! Efter ett tips gjorde jag samma sak härom dan. Magnetkontakten funkade inte lika bra när den var monterd som när jag testde utanför skåpen, plåt stör förmodligen magnetfälten. Fick det dock till att funka så småningom. Under montering och test uppstod dock den klassiska frågan: hur vet man att lampan i kylskåpet verkligen är släckt när dörren är stängd? Eller i det här fallet, vapenskåpet. Det slutade med att jag satte mobilkameran på självutlösning (10 sek) stängde dörren och se... magnet kontakerna behövde justers... Efter ett par upprepande av prociduren funkade allt till belåtenhet. Helt enkelt lysande... ;)

Rekomenderas... /J  :)

Publicerat
De funkar bra! Efter ett tips gjorde jag samma sak härom dan. Magnetkontakten funkade inte lika bra när den var monterd som när jag testde utanför skåpen, plåt stör förmodligen magnetfälten. Fick det dock till att funka så småningom. Under montering och test uppstod dock den klassiska frågan: hur vet man att lampan i kylskåpet verkligen är släckt när dörren är stängd? Eller i det här fallet, vapenskåpet. Det slutade med att jag satte mobilkameran på självutlösning (10 sek) stängde dörren och se... magnet kontakerna behövde justers... Efter ett par upprepande av prociduren funkade allt till belåtenhet. Helt enkelt lysande... ;)

Rekomenderas... /J  :)

Tänkte i samma tankar, bara att jag var inne på att lägga in mobilen med videoinspelningen på!  ;D

Publicerat

Jag installerade också lyse i skåpet för ett halvår sedan och jag kan inte förstå varför jag inte fått arslet ur vagnen och gjort det för flera år sedan.

En alldeles "lysande" idé  ;)

Till er alla som inte gjort det än, gör det, ni kommer inte att ångra er iallafall.

Mvh Fredrik

Publicerat
  • Författare
Jag installerade också lyse i skåpet för ett halvår sedan och jag kan inte förstå varför jag inte fått arslet ur vagnen och gjort det för flera år sedan.

En alldeles "lysande" idé  ;)

Till er alla som inte gjort det än, gör det, ni kommer inte att ångra er iallafall.

Mvh Fredrik

Jag håller med Dig. :D Lampan som jag köpte på Jula genom en annan här från jaktsidan och robsoft finns både med och utan magnetkontakt.  :D

Publicerat

Har ju ett par hål i skåpet som är till för att bulta fast det med... Kan använda alla utom ett för att bulta fast skåpet med + vikter och det återståeende hålet till att dra in en 230 volts kabel. Då kan jag koppla in precis vad jag vill i skåpet... Det ska jag göra... Testa mig fram för att se exakt vad som passar i mitt skåp sen instalera det med en 230 volts kabel!  ;D

Publicerat

Kan kanske vara en idé att kopla in 230 i skåpet och ha en svag lampa lysandes där för jämnan.... Lampan ger värme och håller fukten borta ur skåpet.

Publicerat

Själv har jag en spotlight i taket precis utanför som lyser in i skåpet. Funkar ganska bra.