Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är det fler som har Basset här på jaktsidan ? Och ni som jagat med sådana

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Ingen :- :- :- :-

Publicerat

vi i jaktlaget har väl 5 st nu om jag inte räknat galet,,klockrena småvilts hundar och jävligt trevliga,,sjömil bättre än taxar å drevrar elk)

post-1234-1181855538_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
vi i jaktlaget har väl 5 st nu om jag inte räknat galet,,klockrena småvilts hundar och jävligt trevliga,,sjömil bättre än taxar å drevrar elk)

;D bg) ;D bg) ;D bg) cooler) cooler) cooler)

Du first_clas skulle du kuna tareda på dom riktiga namnen på dom hundarna

Mvh Anders Hj

Publicerat

jo .rätt säker dom kommer från idolens kennel i gimo,men inte den där frasse han är för stor för vara nått å hänga i granen plus han togs över som 5åring,,men jaga gör han nu iaf som satan tror blev 14 rådisar för han förra sesongen och första  :)han ska ta en riktig snart,sen äre nån ny chome i laget som har 2 sen ska jag kolla lite vad dom heter i utställnings namn ;)

Publicerat

Jodå, vi har två jaktchampions också i laget, mycket trevliga hundar.  ;D Dessa kommer från Dalarna någonstans,  Villauddens kennel tror jag stället hette.

MVH

Publicerat

jag har jagat med två den ena var med i mitt gamla jaktlag den drev riktigt bra och den andra ägde en kille som var med och hjälpte till på ett gods och tog hand om viltet så han fick aldrig släppa den på dom sålda jagterna men han gick alltid och pratade hur bra hans hund var och äntligen när det blev tackjakten så sa vi att han kunde få släppa den och det tog bara några min innan hunden tog upp och han drev i 30 min sen sköt jag undan för den det är helt klart den bästa drivande hunden jag har jagat för.

Publicerat

Joråå!!  har en basset a N hane på precis fyllda 4 år.. finns inte så mycket att säga mer än att jag är nöjd, är väldigt mycket jakt i honom och hitills har det skjutits 21 rådjur för honom, driver även hare å räv men inte med samma passion som för rådjuren.. han har varit med å ställt grävling med en tjt, då tysken står för ställandet å han för de grova å täta skallandet, likså katter, å igår så var jag nere i källaren å pyssla, efter att ha brötat runt ett tag tyckte jag att det är något som inte låter som det skall i trädgårn, så upp å ut igenom altandörren, å fan är ju ståndskall på en stackars igelkott, in efter kameran å filmade i 30 sek..

Publicerat
Jodå, vi har två jaktchampions också i laget, mycket trevliga hundar.  ;D Dessa kommer från Dalarna någonstans,  Villauddens kennel tror jag stället hette.

MVH

Tänk att allt bra kommer från dalarna :D bg) ;)

Publicerat
Tänk att allt bra kommer från dalarna :D bg) ;)

eller hur rumpnissar,jag eee fråååån avvesta å jåbbar med ljuuud å ljusss,,johannn johann äru sjjuuuuk?? nä dom pratar juh som dom är skit nödiga :-*

Publicerat

En 7-årig Basset Fauve de Bretagne som var total jaktidiot dom tre första säsongerna! Nu mera driver han sällan över 3 timmar och är 100%-ig i återgången. Kan inte bli mer nöjd!!!!

Jaktlagets andra Fauve har inte riiiktig fattat att det bara är ett drevdjur åt gången som gäller :) Ägaren har många trevliga stunder när han sitter på sin ryggsäck och väntar ;D

Huss-2.jpg

Publicerat
  • Författare
jag har jagat med två den ena var med i mitt gamla jaktlag den drev riktigt bra och den andra ägde en kille som var med och hjälpte till på ett gods och tog hand om viltet så han fick aldrig släppa den på dom sålda jagterna men han gick alltid och pratade hur bra hans hund var och äntligen när det blev tackjakten så sa vi att han kunde få släppa den och det tog bara några min innan hunden tog upp och han drev i 30 min sen sköt jag undan för den det är helt klart den bästa drivande hunden jag har jagat för.

När man har komit till jakter där dom inte jagat för en Petit Basset Griffon Vendeen tidigare så har måna varit fäldigt skeptiska till dom

Men när jaktdagen är över så har dom flästa varit väldigt imponerade

Och en komentar som vi har fåt flera gånger under samlingen efter jakten är Så här mycket jakt har jag inte varit med om med sama hundar tidigare på en dag

Nå menar jag inte att dom var negativa till att släpa den på godset

helt klart den bästa drivande hunden jag har jagat för

Det här oxå något man har fåt höra flera gånger  ;D

Mvh Anders Hj

Publicerat
  • Författare

Så vi är bara tre som har Basset här på fotumet :o :o :o :o :o ::)

Publicerat
Nå menar jag inte att dom var negativa till att släpa den på godsetDet här oxå något man har fåt höra flera gånger  ;D

Mvh Anders Hj

hunden hade inte så mycket att göra där annars för det var sålda grisjakter annars så då var det bara terrier som gällde

Publicerat
  • Författare
hunden hade inte så mycket att göra där annars för det var sålda grisjakter annars så då var det bara terrier som gällde

OK

Så vi är bara tre som har Basset här på fotumet :o :o :o :o :o ::)

Det måste väl vara fler sam har?????????

Mvh Anders Hj 

Publicerat
  • Författare
jo .rätt säker dom kommer från idolens kennel i gimo,men inte den där frasse han är för stor för vara nått å hänga i granen plus han togs över som 5åring,,men jaga gör han nu iaf som satan tror blev 14 rådisar för han förra sesongen och första  :)han ska ta en riktig snart,sen äre nån ny chome i laget som har 2 sen ska jag kolla lite vad dom heter i utställnings namn ;)

Nå har du hört dig för med dom än ?

Mvh Anders Hj