Publicerat Juni 7, 200718 yr Undrar om det är någon som kan rekommendera något bra im medel till siktet? Jag har provat allsköns olika medel men svär alltid lika mycket när jag har legat och krälat flera hundra meter med mask och tar upp geväret, vips så ser man inget i kikaren efter 2 sekunder... . Tacksam för tips.... /Jrz
Publicerat Juni 8, 200718 yr Ofta är det ens egen utandning som är boven. Ha optiklock på tills det är dags att skjuta eller andas försiktigt.
Publicerat Juni 8, 200718 yr Då jag har tävlat i motorsport ex antal år under både sommar och vinter, och provat allt vad immmedel heter. Så törs jag med säkerhet säga att det mesta är skit. Blanda lite yes diskmedel med vatten och smörj in med torka sedan av med en ren trasa, och imman är inte ett problem längra. ;D
Publicerat Juni 21, 200718 yr Kleta inte något på linserna! De enda gångerna man ska ta i linserna är vid rengöring. Köp ett par linsskydd, typ butlers creek eller liknande och öppna upp innan du ska skjuta.
Publicerat Juni 21, 200718 yr Författare Kleta inte något på linserna! De enda gångerna man ska ta i linserna är vid rengöring.Köp ett par linsskydd, typ butlers creek eller liknande och öppna upp innan du ska skjuta. Jag har linsskydd. Men problemet kommer när jag har krupit långt i varmt klimat, då har jag alltid på mig en mask, min andedräkt går rakt ut vid ögonöppningen och det blir imma direkt på siktet. Lite tråkigt när man kanske har kämpat i en timme för att komma i håll.... /Jrz
Publicerat Juni 22, 200718 yr Jag har linsskydd. Men problemet kommer när jag har krupit långt i varmt klimat, då har jag alltid på mig en mask, min andedräkt går rakt ut vid ögonöppningen och det blir imma direkt på siktet. Lite tråkigt när man kanske har kämpat i en timme för att komma i håll.... /Jrz Köp en snorkel och flåsa i
Publicerat Juni 22, 200718 yr Författare Köp en snorkel och flåsa i he he ql fick en syn framför mig....
Publicerat Juni 22, 200718 yr Öppna riktmedel i järn ;D 8) Yes,men lite träning träffar man allt inom 80 meter med öppna riktmedel !!!!
Publicerat Juni 22, 200718 yr Yes,men lite träning träffar man allt inom 80 meter med öppna riktmedel !!!! JAg sköt med öppna riktmedel på älgbanan för första gången någonsin och nog inte skjutit med öppna riktmedel sen lumpen för 20 år sen, gick bra blev en silvermedalj.