Publicerat Juni 7, 200718 yr Måste man fräsa upp ringarna eller funkar det kanske med lite längre skruv? Kanske inte fäster ordentligt? Har letat men hittar inte 26mm ringar till Leupold QR. MVH Kalle
Publicerat Juni 7, 200718 yr Mig veterligen så har torsbo 26mm ringar i leupold QR! Iaf enligt deras hemsida!
Publicerat Juni 7, 200718 yr Det kan bli problem med en äldre variabel kikare om du klämmer åt tuben i ett 1 tumsfästen (kan bli trög att vrida upp/ner förstoringen) En rödpunkt, fast förstoring eller nyare tub kan du använda 1 tum utan större problem. Jag skulle iofs köpt 30 ringar och plast ilägg, då blir du flexiblare och fästena får bättre andra hansvärde. Leupold tillverkar 26mm i QR, Sako/Tikka också. MVH
Publicerat Juni 8, 200718 yr Författare Tackar för svar, hittade som ni sa 1" ringar till QR... MKJ, tror du plastinläggen orkar hålla fast kikaren på en 9,3:a ? Mvh Kalle
Publicerat Juni 8, 200718 yr Tackar för svar, hittade som ni sa 1" ringar till QR...MKJ, tror du plastinläggen orkar hålla fast kikaren på en 9,3:a ? Mvh Kalle Ja med rätt fästen är det inga problem. Har haft detta på en halvautomat i 9,3. Där gäller det på ännu mer då omladdningen skapar en typ av whiplash. Men skillnaden är stor mellan olika fästen. Millets stålfästen fick jag limma kikaren utan plastinlägg. Leupold QR borde emellerid fixa detta. MVH
Publicerat Juni 19, 200718 yr Det kan bli problem med en äldre variabel kikare om du klämmer åt tuben i ett 1 tumsfästen (kan bli trög att vrida upp/ner förstoringen) En rödpunkt, fast förstoring eller nyare tub kan du använda 1 tum utan större problem. Jag skulle iofs köpt 30 ringar och plast ilägg, då blir du flexiblare och fästena får bättre andra hansvärde.Leupold tillverkar 26mm i QR, Sako/Tikka också. MVH Kommer man så långt att det blir trögt att änra förstoringsgrad så har man redan sabbat kikaren. det är kanterna på ringarna som trycker in ituben.