Publicerat Juni 7, 200719 yr På lördag är det uppskjutningen i eftersökskursen för eftersök på björn. Skall bli skoj att panga lite ;D Måste sätta mig i laddboden och trycka upp alla tomhylsor jag har! Bäst att ha så man klarar sig, det är rätt tuffa tidsramar. 80m 4 skott. 40sek 40m uppdykande front, 2 skott 8 sek. 10m uppdykande front, 2 skott 4 sek. Uppdykande målen kommer i följd direkt efter varandra, som om björnen kommer springade emot en. 40m löpande bredsida, 2 skott/löp. totalt 4 skott Alla skall vara godkända träffar.
Publicerat Juni 7, 200719 yr ;D.. då önskar ja dej lycka till!.... de går garanterat bra!... skit skytte på dej!.. ;D....
Publicerat Juni 9, 200719 yr Författare Så där ja, det gick ju bra....men jag fick slut skott till 45-70'n så jag fick avsluta pangadet med en CG halvautomat 9.3x62 med en Aimpoint....mkt trevligt rigg måste jag säga ;D ser klumpig ut, men skenet bedrar, smidig och skön i anläggning och skott, hur den är att hantera i skogen låter jag vara osagt, men nog skulle jag utan att fundera två gånger ta med en i skogen. Första momenten av skyttet gick fint, det var löpande målet som var lite trixigt med den korta bygelspännaren, man måste driva bössan med muskelkraft hela vägen, det blir lite vingligt och ryckigt helt enkelt, men det är ju bara brist på träning förstås. Halvauton svingade av sig självt om man säger så. En trevlig dag med mycket pangade, nyttigt och lärorikt.
Publicerat Juni 9, 200719 yr Författare En liten smolk i bägaren är att jag fick några matningsbekymmer i bygelspännaren hoppas kunna bota det med en kraftigare crimp när jag sätter i kulorna, annars vete f-n om man vågar lita på den bössan när det är fullskarpt björneftersök