Jump to content

Bäcköring till röken i kväll.

Recommended Posts

Blev sugen på lite rökt öring till kvällen samtidigt som man fick uppleva lite fiske från barndomen har inte fiskat i bäcken på 25 år det hade växtigen not fruktansvärt var svårt o ta sig fram till bäcken,man brukar bara få 1-3hk men den ene vägde minimum 5hk blir perfekt till röken i kväll med lite krämfräch gräslök med lite krydor o potatis.

Fin öring, uch vad sugen man blir lär nog ta fram fiskegrejorna och åka uppöver en sväng i morgon och stilla den värsta abstinensen. ;D

ThomasMamre

;D.. har redan tatt fram mina grejor!.... ska ner till ån me pöjkarna i kväll å fiska lite!.  ;D... men någon öring lär man iaf inte få där!..  :(.... abbisar å någon gädda ska man nog kunna kroka!..  :D

Fin öring, uch vad sugen man blir lär nog ta fram fiskegrejorna och åka uppöver en sväng i morgon och stilla den värsta abstinensen. ;D

Hej kolja jakt abstinensen är fruktansvärt stilar den så gott det går med fiske just nu.

Du kanske har bra priser på flugfiskeprylar redan annars har jag en polare som är återförsåljare på flugfiskeprylar jag kan skicka ett pm om du är intreserad.

Mvh.

;D.. har redan tatt fram mina grejor!.... ska ner till ån me pöjkarna i kväll å fiska lite!.  ;D... men någon öring lär man iaf inte få där!..  :(.... abbisar å någon gädda ska man nog kunna kroka!..  :D

Det är gött o komaut oxå så o göra not kul till sammans med pöjka kvalitets tid ;D

Mvh.

Fiske efter Börting i en fjällbäck är en härlig form av fiske. Var upp förra sommaren till en av mina bäckar där jag tillbringade många somrar när jag var hos Mormor. på denna bild så ska jag just börja fiske efter Bäcköring eller Börting som dom säger i Tärna.

post-386-1181480382_thumb.jpg

Ja fiska bäcköring är riktigt kul o smyga (vig som ett kylskåp)ut med bäcken o fiska kämpar hårt gör dom med dom små liven ;D

Mvh.