Publicerat Juni 9, 200718 yr Hallå någon i detta avlånga land. Är det någon som vet var man kan köpa två toners visselpipor (drill). Inte den där vanliga svarta buffelhorn, utan andra modeller men med samma funktioner. tacksam för svar. P,s det är kanske någon som gör sådana hemma. mvh
Publicerat Juni 9, 200718 yr Jag har aldrig sett någon annan dubbel visselpipa. Kollade på Landins hemsida och såg att han hade en riktigt fin en, mailade och frågade men han visste inte och han hade haft den i tjugo år samt förlorat den...
Publicerat Juni 9, 200718 yr Kollade på Landins hemsida och såg att han hade en riktigt fin en, mailade och frågade men han visste inte och han hade haft den i tjugo år samt förlorat den... Okej! Är det den här Du menar? Om det är den så har jag aldrig sett något liknande. http://www.landins-hund-katt.se/Hundsidor/hundar.htm
Publicerat Juni 9, 200718 yr Precis den är det, om man går in på händer hos landins 2006. Grymt fin pipa.
Publicerat Juni 9, 200718 yr Precis den är det, om man går in på händer hos landins 2006. Grymt fin pipa. Okej! Tyvärr så kan jag inte bistå med någon hjälp vad beträffar den pipan.
Publicerat Juni 10, 200718 yr hittade till slut en riktigt annorlunda modell. Skam den som ger sig En två toners med drill.
Publicerat Juni 10, 200718 yr Häftig pipa. Varför ska man ha tvåtorners pipa? Jag använder för att skilja på inkallningen och stanna. Två blås i den ljusa för inkallning, ett i drillen för stanna. Kör med vorsteh. Så använder jag. mvh
Publicerat Juni 10, 200718 yr Häftig pipa. Varför ska man ha tvåtorners pipa? Det beror på hur många olika dressyrmoment Du har på hunden och olika signaler för dessa. Jag har 2 dubbelpipiga till mina hundar. Sitt, ligg, stå/stanna, apport, fot sök ut väntser och höger, m. m.
Publicerat Juni 10, 200718 yr Jag köpte två hockeydomarpipor för typ 20 spänn st och pillade ut kulan på den ena. Då hade jag en med slät ton och med drill. Kanske inte så estiska men funkis. ;D /Må