Publicerat Juni 10, 200719 yr Gratulerar! Ska bli kul att se vad den presterar på bana! Skeptikern i mej protesterar dock lite smått, kalibern är ju en vak/smygjaktsracer och du har köpt den i en bössa som torde kunnat vara en klockren drevjaktsracer? Dock nyfiken på hur pass tätt den skjuter med bygeln.. Mvh!
Publicerat Juni 10, 200719 yr "Rolig" kombination. Och kanske en BRA kombination om den skjuter tätt. Annars kan man ju ifrågasätta användningsområdet..
Publicerat Juni 11, 200719 yr Se där, kanske mitt köp av Finnwolf i .308 Win kanske inte var så dumt iallafall, gick mest på känsla och stora lovord från USA. ;D ;D ;D Gjorde dock raskt bort mig, köpte Lapua Mega 200 gr. och laddade upp ett antal patroner, den övningen var bara att lägga ner - det blev en krånglig "enpetare", ville inte repetera alls :-[ Det fungerar dock utmärkt med spetsigare patroner, Hornady Interbond t.ex. Lycka till med Finnwolfen! Raggarö
Publicerat Juni 12, 200719 yr Ta me tusan tror jag att en lirare i jaktlaget har en likadan fast i 308w! Hur vanliga är de? /Må
Publicerat December 20, 201114 yr Gratulerar! Ska bli kul att se vad den presterar på bana! Skeptikern i mej protesterar dock lite smått, kalibern är ju en vak/smygjaktsracer och du har köpt den i en bössa som torde kunnat vara en klockren drevjaktsracer? Dock nyfiken på hur pass tätt den skjuter med bygeln.. Mvh! Se bild .... visserligen en Finnwolf .243:a men fortfarande en bygel, däremot var det riktigt bökigt att hitta rätt laddning och kula men det verkar ju funka nu i alla fall... 3 smällar 100M