Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Björn test i Junsele

Featured Replies

Publicerat

Nu ska man å testa hundarna på björn den 7 juli i junsele banned) så man hoppas på cooler)

Publicerat

Kul för dig!

Lycka till!

Publicerat

Lycka till!

:D

Publicerat

Brorsan ska upp , vet inte riktigt när, eventuellt får han med sig en extra hund ;)

Publicerat

Nästa år kanske vi drar ner och testar våra odjur, lillebror med sin östlaika och jag med min tjt

Publicerat

Får man testa stövare?? Eller måste man ha nå godkännt spårprov eller nåt ??? Har funderat på att testa stövarn, men nu har jag en valp till så jag väntar till dom är i lämplig ålder båda 2 i så fall... :-

Hur som helst Lycka till!! ;D

Publicerat
  • Författare

Tackar!! jo du måste ha godkänt spårprov (så har då jag fattat)

Publicerat

Då blir det inget björntest av mina stövare..... Klövdjur är HELVETETS påfund och dom bör utrotas!!!! elk)

Kanske inte men jag vill då inte ha stövarna intresserade av dom... :-

Publicerat
Godkänt anlagsprov viltspår samt eftersökskurs björn med godkända prov, teori och praktiskt skytte.....tror jag.... anlagsprovet är jag säker på iaf...

edit: http://www.jagareforbundet.se/lan/mittnorr...neftersoksu.asp

så fattade jag det också hunden ska ha anlagsprov och föraren övriga kurser, ibland är det tur att vi är så lika censur) bg)

• 1 month later...
Publicerat

Måste egentligen ifrågasätta kravet på att hunden ska ha godkänt viltspårprov. Jag skulle gärna göra ett björntest med mina stövare..men vill absolut inte att dom ska ha nåt som helst intresse för klövvilt...inte ens skadeskjutna sådana. Jag är knappast ensam om detta....Det är nog dags att tänka om för de ansvariga....

Publicerat
Måste egentligen ifrågasätta kravet på att hunden ska ha godkänt viltspårprov. Jag skulle gärna göra ett björntest med mina stövare..men vill absolut inte att dom ska ha nåt som helst intresse för klövvilt...inte ens skadeskjutna sådana. Jag är knappast ensam om detta....Det är nog dags att tänka om för de ansvariga....

Du behöver ej ett särskilt älgspår, går bra med ett vanligt anlagsprov (och det kan vara vilket djursom helt tex räv).

Vore ju helt sjukt om en tex björnhund måste kunna spåra älg.

Publicerat
Du behöver ej ett särskilt älgspår, går bra med ett vanligt anlagsprov (och det kan vara vilket djursom helt tex räv).

Vore ju helt sjukt om en tex björnhund måste kunna spåra älg.

Aha...ja, det förändrade ju saken massor.....

Publicerat
Nu ska man å testa hundarna på björn den 7 juli i junsele banned) så man hoppas på cooler)

Hur gick det då?

Publicerat
  • Författare

Å fan glömt skriva det !! inget vidare hanen var nära och klara 3 poäng i från men gjorde en sväng förbi mig och skällde lite för glest.Tiken var det nog första kontakten med björn stod och morrade åt den och skällde nåt skall bara men sista minuten så började hon oxå och skälla hon är så ung ännu kanske testar henne nästa år  igen.Hpda jannes grålla klarade provet fick 40 poäng så vi har en godkänd björn hund här nu ialf så man får skjuta på dom till hösten ;D ;D

Publicerat
Å fan glömt skriva det !! inget vidare hanen var nära och klara 3 poäng i från men gjorde en sväng förbi mig och skällde lite för glest.Tiken var det nog första kontakten med björn stod och morrade åt den och skällde nåt skall bara men sista minuten så började hon oxå och skälla hon är så ung ännu kanske testar henne nästa år  igen.Hpda jannes grålla klarade provet fick 40 poäng så vi har en godkänd björn hund här nu ialf så man får skjuta på dom till hösten ;D ;D

Tråkigt för Dig >:( och kul för HPDA Janne som fick sin gk. :D Då vet man var man kan ringa kanske. Var det någon kille med från Kalix som heter Hagalid i efternamn ??? Jag tror att han heter Thomas i förnamn och han har en laika.

Publicerat
  • Författare

Nej var bara jag och janne här uppifrån resten var nerifrån

Publicerat
Nej var bara jag och janne här uppifrån resten var nerifrån

Okej!

:D

Publicerat
Nästa år kanske vi drar ner och testar våra odjur, lillebror med sin östlaika och jag med min tjt

Jag har tänkt tanken med min tysk med...måste fixa ett spårprov innan då bara!

• 8 months later...
Publicerat

Vi var upp till jusele i aug-07 och fick godkänt på karelar hanen Ackers hirmu och 2 poäng från på tysk terriern...karelar tiken inte godkännt saknades 5 poäng. ska upp till sommaren igen då med ryss tiken och karelar tiken och tysken. det krävs godkänt anlag på spår och björneftersöks kurs godkänd på föraren.