Publicerat Juni 12, 200719 yr Hej kompisar från Hinsidan Dansken vet inte så mycke, men har hört ganske mycke, så därför bruker jag hjälp ! Då fullkappad skott är så jättedyrt till min 8x57 om man inte vill skjuta med S&B, då fundera jag på att få en kompis att lada med Hornadys 170 gr. rund nos till min studsar och sen använda som övningsammunition med. Det är ju billigare end använda Norma Jaktmatch.... Men kan man jämnför den kula med Norma Alaska eller hur går det ? Alaska har ju dödad många älgar, och det planera jag att göra i hösten med elk) Vad tyckar ni ? Danmark till fotbolls-VM, kanske i 2022
Publicerat Juni 12, 200719 yr Hej kompisar från HinsidanDansken vet inte så mycke, men har hört ganske mycke, så därför bruker jag hjälp ! Då fullkappad skott är så jättedyrt till min 8x57 om man inte vill skjuta med S&B, då fundera jag på att få en kompis att lada med Hornadys 170 gr. rund nos till min studsar och sen använda som övningsammunition med. Det är ju billigare end använda Norma Jaktmatch.... Men kan man jämnför den kula med Norma Alaska eller hur går det ? Alaska har ju dödad många älgar, och det planera jag att göra i hösten med elk) Vad tyckar ni ? Danmark till fotbolls-VM, kanske i 2022 Ja som övnings kula funkar den bra Hornadys 170 gr Alaskan har ju fält mycket älg varför inte en oryx. Mvh.
Publicerat Juni 12, 200719 yr Alaskan har ju fält mycket älg varför inte en oryx. Har nån erfarenheter med Oryx på rådjur ?
Publicerat Juni 12, 200719 yr Alaskan har ju fält mycket älg varför inte en oryx.Har nån erfarenheter med Oryx på rådjur ? Den funkar kanon på rådjur. Mvh.
Publicerat Juni 12, 200719 yr Kanske missförstog dig lite Hornadys 170 gr går inte o gämföra med alaska hornadyn är en simpel kula lite sprängare skulle jag tro får det svårt o hålla i hop alaskan är bättere oryxen bättere ändå barns tsx bäst enligt mitt tycke. Mvh.
Publicerat Juni 12, 200719 yr Det är lugnt, funderade bara på att hitta en billig kula som kunna fixa hela grejen. Bock, älg och träning. Även om jag vet man brukar gå på kompromis med nånting
Publicerat Juni 13, 200719 yr Lapua Mega kanske? Om den nu finns i 8 mm? Övning: Ja Älg: Ja Rådjur: Ja ?? Raggarö
Publicerat Juni 13, 200719 yr Lapua Mega kanske? Om den nu finns i 8 mm?Övning: Ja Älg: Ja Rådjur: Ja ?? Raggarö En mycket bra kula. Mvh
Publicerat Juni 13, 200719 yr Finns inte i 8mm vad jag vet iaf. Varför inte hornadys 195 grains SP? Har gjort ett expansionstest med den och den funkade helt ok. Expanderade till 19mm. Restvikt vet jag tyvärr ej