Publicerat Juni 13, 200718 yr Funderar lite på en sådan eftersom det verkar gå att lägga in kartor i den och inte alltför avancerad... Någon med erfarenhet av den modellen eller liknande? Något man bör tänka på om man köper från staterna?
Publicerat Juni 14, 200718 yr Generellt vad gäller handhållen GPS. En färgskärm är att föredra (men inte avgörande) om du vill ha kartor i den. Mycket info i kartan är "färgkodad". Kolla också hur mycket minne som finns i burken. Räcker det för dina behov eller måste du ladda i nya kartor så fort du går utanför kommungränsen? Köper man från staterna kan det vara trassel att få service och support av generalagenterna i Sve. Annars tycker jag att som ny GPS-användare ska man välja en så enkel modell som möjligt och därefter lära sig tekniken och finna ut sina "GPS-behov" efterhand. /Må
Publicerat Juni 14, 200718 yr Funderar lite på en sådan eftersom det verkar gå att lägga in kartor i den och inte alltför avancerad...Någon med erfarenhet av den modellen eller liknande? Något man bör tänka på om man köper från staterna? Jag använder precis en så´n GPS....tagit hem från staterna för ca 3 år sen!......Den har funkat klockrent för mig i början, bra enkla kartor, dock ej färg (vilket inte heller behövs). Nu i år har den då börjat krångla, den har blivit glapp nå´nstans, displayen börjar blinka när man trycker på knapparna ibland, har även hänt att den slagit av sig.....inte kul när man står mitt i ingenstans ( har dock kommit igång igen).. . En bra, enkel apparat helt enkelt, om man inte har för stora krav ???
Publicerat Juni 14, 200718 yr Författare iofs kanske man skulle satsa på en med färgskärm... Vista har väl färgskärm Går det att lägga in europeisk grundkarta istället för amerikansk?
Publicerat Juni 14, 200718 yr Lägg ut frågan på http://www.utsidan.se/vb_forum/forumdisplay.php?forumid=37 Där finns de som vet. /Må
Publicerat Juni 14, 200718 yr Hej! Det går att lägga in sverige kartor, men som någon skrev så kan du i stort sett glömma att få någon suport/hjälp vid eventuella problem när du köper från staterna.
Publicerat Juni 14, 200718 yr Friluftskartan finns på nätet (den vanliga) men pro får man vackert betala för :-[ Dom passar i Garmin Jag har Garmin etrex venture cx (den enklaste med karta) och den är jag nöjd med
Publicerat Juni 21, 200718 yr Har en just Garmin E-trex legend som håller på att blinka i displayen (när man trycker på knapparna)....nu har den även börjat att stänga av sig själv!! >....Är det någon som har nå´n aning om var felet kan sitta...? Känns lite olustigt att gå ut på jakt å inte kan riktigt lita på sin elektroniska kompis!
Publicerat Juni 23, 200718 yr Känns lite olustigt att gå ut på jakt å inte kan riktigt lita på sin elektroniska kompis! Just där för du inte ska lita på elektroniken Själv har jag en kompass i fickan samt en reserv kompass i säcken med dessa är man bra mycket säkrare än med en GPS för 5K
Publicerat Juni 23, 200718 yr Har haft en Gamin 60C och kommer köpa en 60CSX den förra var jag nöjd med tålde dock inte att bli överkörd och så vill jag kunna lägga in mer karta.
Publicerat Juni 25, 200718 yr har en etrex vista, är hel nöjd med denna. Dock inte färg. Garmin rules mvh
Publicerat Juni 25, 200718 yr Ska väl tillägga att jag är mycket nöjd med friluftskartan pro som är en klar uppdatering och bara 4 kartor för riket mot gamla friluftskartan som fanns i 9 delar för att täcka landet.