Publicerat Juni 14, 200718 yr http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1095066,00.html Här snackar vi familjemedlem! En jaktkompis! En god kamrat! Ett vackert djur!
Publicerat Juni 15, 200718 yr Två saker: 1: Det är hundar vi pratar om. Visst det är hemst men ännu hemskare är bilden där man hänger människor. 2: Se till källan. Det är Aftonbladet som skriver så ta det med en stor nypa salt.
Publicerat Juni 15, 200718 yr Ta bort den bilden är du bussig. Och som ovan person skrev Aftonbladet :-X
Publicerat Juni 15, 200718 yr För det första så tycker jag inte det finns nån likhet i att ha ihjäl mäniskor och att ha ihjäl hundar, så jag tycker också det vore bra om den bilden försvann. För det andra så tror jag inte att det är speciellt vanlig sed som de säger. Jag brukar titta in i ett spanskt forum lite då och då men har aldrig hört nån nämna detta. Tvärt om så högaktar de sina hundar som vi. Det finns djurplågare i Sverige också lika som i övriga världen. Jag undrar om det finns någon på detta forum som sett dessa dinglande hundar någon gång? Jag har det då aldrig under nåt av mina besök i spanien! Detta är nog en höna av en fjäder! //Roggman66
Publicerat Juni 15, 200718 yr Författare Själv tror jag nog ganska mycket på vad som stod. Kanske inte hela sanningen, men detta bekräftade bara vad jag hört av en kamrat till mig. Så helt påhittat är det nog inte!
Publicerat Juni 15, 200718 yr Tjaa jag vet inte riktigt vad jag ska säga.... Men i alla fall på det forum som jag läser lite då och då så är de väldigt rädda om sina hundar, de kanske inte bor inne som hos oss men det finns ju dem här som inte heller direkt har en personlig kontakt med sina hundar. Jag har varit ganska mycket i spanien och läser ganska frekvent på deas forum och har hittils ALDRIG hört om fenomenet. Vad är det som din kamrat sett, som inte finns här? Som sagt djuplågare finns det överallt! //Roggman66
Publicerat Juni 15, 200718 yr Nu har jag skickat en fråga på ett av forumen i spanien för att se om det är en så vanlig företeelse som det verkar! //Roggman66
Publicerat Juni 15, 200718 yr Nu har jag skickat en fråga på ett av forumen i spanien för att se om det är en så vanlig företeelse som det verkar!//Roggman66 Bra intiativ rogge !!!! Väntar med spänning dina svar och svar till oss
Publicerat Juni 15, 200718 yr Jag tror inte och hoppas inte att det är nån vanlig företeeelse. Avarter av saker och ting finns i de flesta byar världen runt även i sverige. Jag skrev nånting nån gång på det forumet att det verkar som om de inte är så rädda om sina hundar och kör de hårt, oj vad svar det blev ;D De är rädda om sina hundar ;D Det forum jag är inne på är ett forum för mestadels grytjägare.... ;D Får jag svar postar jag det här på direkten! //Roggman66
Publicerat Juni 15, 200718 yr Jag tror inte och hoppas inte att det är nån vanlig företeeelse. Avarter av saker och ting finns i de flesta byar världen runt även i sverige.Jag skrev nånting nån gång på det forumet att det verkar som om de inte är så rädda om sina hundar och kör de hårt, oj vad svar det blev ;D De är rädda om sina hundar ;D Det forum jag är inne på är ett forum för mestadels grytjägare.... ;D Får jag svar postar jag det här på direkten! //Roggman66 Bra polarn !!! fråga om drivande hundar också om du orkar.....
Publicerat Juni 15, 200718 yr Författare Tjaa jag vet inte riktigt vad jag ska säga.... Men i alla fall på det forum som jag läser lite då och då så är de väldigt rädda om sina hundar, de kanske inte bor inne som hos oss men det finns ju dem här som inte heller direkt har en personlig kontakt med sina hundar. Jag har varit ganska mycket i spanien och läser ganska frekvent på deas forum och har hittils ALDRIG hört om fenomenet.Vad är det som din kamrat sett, som inte finns här? Som sagt djuplågare finns det överallt! //Roggman66 En kompis till mig, Daniel Solér har berättat om hur jakthundar blir behandlade i hans hemland(Spanien). Och hundar där i allmänhet för övrigt. Även om jag inte hört om att dom hänger sina hundar så blev jag inte ett dugg förvånad när jag såg detta. Det jag har sett i Spanien dom gånger jag varit där bekräftar en del också. Och där var jag varje år under en tid. Nu var det ju inte jakthundar men att se hur dom behandlar sina egna och "vilda" hundar var inte alltid nöjsamt. Nu är det ju så att djurplågare finns överallt men vissa länder har en annan syn på olika djur. Jag har även läst om och sett filmer på hur ett annat folkslag piskar sina gamla jakthundar till döds för att dom blir bättre fällar när håren står. Ingen rök utan eld!
Publicerat Juni 15, 200718 yr Jag har nu fått ett svar och för de som är bevandrade i det spanska språket så låter jag originaltexten komma först sen en fri översättning. ;D No señor en ESPAÑA no es costumbre ahorcar a los perros,se an viejos o jovenes pues aqui amamos y cuidamos a nuestros perros tanto o mas que en cual quier otra parte del mundo,si algun desalmado a hecho eso,no es digno de llamarse cazador, y queda rebajado muy por debajo de la categoria de las alimañas,y el colectivo de los cazadores le rechazaria de inmediato.Pero te ago saber amigo Roger que gente de baja calaña y sin escrupulos los hay en todas partes ,asi como periodicos y otros medios de comunicacion que no tienen otro objetivo que des prestigiar todo lo relacionado con el mundo de la caza. Saludos para todos "Nej min herre, i Spanien är det INTE en sed att hänga sina hundar.Gamla och unga älskar vi våra hundar och sköter de som i vilken del som helst i världen, om någon osjälad(utan empati) har gjort nåt sånt, är han inte värdig att kalla sig jägare,och faller i värdighet lägre än en parasit, jägarkollektivet tar även avstånd från en sådan person direkt. Men du ska veta min vän Roger att folk från de lägre klasserna och utan skrupler finns överallt. Pressen och andra komunikationsmedier är inte objektiva utan går jaktmotståndarnas ärenden! Hälsningar till alla!" //Roggman66
Publicerat Juni 15, 200718 yr Kanske samma attityd mot vildhundar där som i många fall mot räv här? //Roggman66
Publicerat Juni 18, 200718 yr Jag har nu fått ett svar och för de som är bevandrade i det spanska språket så låter jag originaltexten komma först sen en fri översättning. ;DNo señor en ESPAÑA no es costumbre ahorcar a los perros,se an viejos o jovenes pues aqui amamos y cuidamos a nuestros perros tanto o mas que en cual quier otra parte del mundo,si algun desalmado a hecho eso,no es digno de llamarse cazador, y queda rebajado muy por debajo de la categoria de las alimañas,y el colectivo de los cazadores le rechazaria de inmediato.Pero te ago saber amigo Roger que gente de baja calaña y sin escrupulos los hay en todas partes ,asi como periodicos y otros medios de comunicacion que no tienen otro objetivo que des prestigiar todo lo relacionado con el mundo de la caza. Saludos para todos "Nej min herre, i Spanien är det INTE en sed att hänga sina hundar.Gamla och unga älskar vi våra hundar och sköter de som i vilken del som helst i världen, om någon osjälad(utan empati) har gjort nåt sånt, är han inte värdig att kalla sig jägare,och faller i värdighet lägre än en parasit, jägarkollektivet tar även avstånd från en sådan person direkt. Men du ska veta min vän Roger att folk från de lägre klasserna och utan skrupler finns överallt. Pressen och andra komunikationsmedier är inte objektiva utan går jaktmotståndarnas ärenden! Hälsningar till alla!" //Roggman66 Och som vanligt skriver Aftonbladet alltid sanningen 8)
Publicerat Juni 18, 200718 yr Och som vanligt skriver Aftonbladet alltid sanningen 8) ;D ;D ;D.... vet hur de är med pressen!.. är offta utsatt av dom via mitt jobb!.. de är inte offta de stämmer!.. men de säljer juh lösnummer!... ;D ;D
Publicerat Juni 25, 200718 yr Jag vill bara säga att jag har fått 4 svar till som säger samma sak.......De älskar sina hundar lika mycket som någon annan vart som helst i världen. De jobbar med sina hundar som vi, de tillhör familjen. //Roggman66
Publicerat Juni 26, 200718 yr Repotaget och bilderna från Spanien är gamal skåpmat som dyker upp med jämna mellan rum! Organisationen som förser pressen med dom här bilderna då och då, driver en kampanj mot spansk jakt och deras förbund. Om man skulle jämföra dom med något här hemma, så skuylle det väl närmast bli "Djurensrätt"! Ta det det här med en stor nypa salt!!! Min erfarenhet är att spanska jägare är väldigt måna om sina jakthundar. Bilderna på hängda Grayhonds har lite med vanlig jakt att göra, och dom som håller på med den typen av hundjakt där snabba vinthundar ska springa i kapp hare eller kanin och slita den i stycke, har nog inte något större stöd bland vanliga jägare i Spanien?!