Publicerat Juni 15, 200718 yr Kikar på lite olika versioner av apportkastare, är det någon som efarenhet av Tebas modeller eller kan rekomendera någon annan? www.teba.nu och apportkastare. MVH
Publicerat Juni 15, 200718 yr Den första har jag använt en hel del, funkat bra. Viktigt vilken laddning som skotten har, kastar olika långt. Om man håller på mycket fick jag lite värk av "rekylen" samt de "gamla" dummisarna var skörare i konstruktionen. Nyare material nu. Var noga med att O-ringen sitter rätt annars kastar den inte särskillt långt. Har funkar kannon för mig!
Publicerat Juni 15, 200718 yr Jag har lånat en polares kastare från Häromi. www.haromi.se Verkar gedigen tycker jag.Tror att han kört ganska mycket med den (retreiverfolk....) /Må
Publicerat Juni 18, 200718 yr Jag har en Tuner Richards kastare och den kan jag verkligen rekomendera. Det enda negativa är att utdragren kan vara lite kräv. Avhjälps genom lite smörj, så funkar det igen..
Publicerat Juni 18, 200718 yr Har också Turner&Richards och är nöjd med den. Problemet med utdragaren är dock standard på dessa tyvärr, men det är inget stort problem. Vill du slå på stort och har pengar över så kan du ju alltid skaffa en sån här ;D ;D ;D: http://www.hcjakt.se/art-1.asp?id=14&iPageID=4
Publicerat Juni 18, 200718 yr Kommentar från polarn som har en från Häromi: Har haft apportkastaren i ca 5 år, har skjutit säkerligen en tio askar skott (100 i varje). Än så länge har jag inte ens behövt byta o-ring på den. Känns inget glapp eller så heller. Jag brukar ha på lite lite fett på den (och över o-ringen) knappt en gång per säsong, det är allt. Jag är helnöjd! Skulle o-ringen gå sönder så funkar den i alla fall bara det att den blir lite otät och inte får iväg dummyn på längden men den klarar att få iväg den tillräckligt träningsavstånd och lite till, kanske ca 60-70m. /Må
Publicerat Juni 20, 200718 yr Författare Har också Turner&Richards och är nöjd med den. Problemet med utdragaren är dock standard på dessa tyvärr, men det är inget stort problem.Vill du slå på stort och har pengar över så kan du ju alltid skaffa en sån här ;D ;D ;D: http://www.hcjakt.se/art-1.asp?id=14&iPageID=4 Behöver mera hundar Tack ska ni ha för info, har mer kött på benen nu. MVH
Publicerat November 7, 200817 yr Vad har ni för dummys till era kastare? Har föräras en kastare utan så jag behöver köpa en. Mvh
Publicerat November 16, 200817 yr Vad har ni för dummys till era kastare? Har föräras en kastare utan så jag behöver köpa en.Mvh Har också Turner&Richards föresten(2st)Beställde dummys härifrån http://hcjakt.jetshop.se/ och jag måste ge honom en eloge för fantastisk snabb leverans och mkt bra bemötande.Rekomenderas alltså+++++
Publicerat November 16, 200817 yr Har också Turner&Richards föresten(2st)Beställde dummys härifrån http://hcjakt.jetshop.se/ och jag måste ge honom en eloge för fantastisk snabb leverans och mkt bra bemötande.Rekomenderas alltså+++++ Håller med fullständigt, känner Henry sen ett tag tillbaka och har även "hans" apportkastare oftast kommer produkten dan efter du beställt.. MKT BRA. Rätt kul första gången jag drog av en smäll, hade aldrig känt, sett eller hållit i något dylikt. Trodde inte att det skulle smälla alltför mycket då patronerna är så otroligt små och söta så jag drog av en smäll i hallen hemma Jäklar vilken smäll. Tur att ingen annan i familjen var hemma...!!!
Publicerat November 17, 200817 yr Författare Håller med fullständigt, känner Henry sen ett tag tillbaka och har även "hans" apportkastare oftast kommer produkten dan efter du beställt.. MKT BRA.Rätt kul första gången jag drog av en smäll, hade aldrig känt, sett eller hållit i något dylikt. Trodde inte att det skulle smälla alltför mycket då patronerna är så otroligt små och söta så jag drog av en smäll i hallen hemma Jäklar vilken smäll. Tur att ingen annan i familjen var hemma...!!! Jag har skjutit bort åtminståne 3 dummies av samma anledning. Min hand klarar kanske 10 smällar med mina patroner, sedan domnar dom bort. Skickar ju över 100 meter om man vill.
Publicerat November 17, 200817 yr Jag har skjutit bort åtminståne 3 dummies av samma anledning. Min hand klarar kanske 10 smällar med mina patroner, sedan domnar dom bort.Skickar ju över 100 meter om man vill. Hehe,ja mer än 10 sen är man mör,men men finns ju lite mildare skott att tillgå också
Publicerat November 17, 200817 yr Kom ihåg första gången jag körde med dummies och testade med Stella. Hade Gula skott som jag tror är de näst starkaste. Hade köpt nån typ av gummikula som tydligen skulle gå rätt långt. Tror fan den flög 200 m. Både Stella och jag stod som fågelholkar..!
Publicerat December 7, 200817 yr Jag har köpt kastare från TEBA och använt den flitigt i ca 2 år. De har fått utstå det mesta och håller riktigt bra. Man kan verklige variera med olika "dummies". De stora Tjocka till de små snärtiga (som försvinner in i atmosfären) Bra priser tycker jag.