Publicerat Juni 24, 200718 yr nån som provat detta? http://www.recepthjalpen.se/rokarom.html verkar lite intressant
Publicerat Juni 24, 200718 yr Jadå. Använder det ganska frekvent i mina grillmarinader mm. Mycket dryg så man behöver bara ett par droppar.
Publicerat Juni 10, 200817 yr Författare har använt det nu i ett par månader. funkar mer som en baskrydda nu senast idag när jag gjorde köttfärssås. så gott att kunna få lite röksmak i maten.
Publicerat Juni 11, 200817 yr har använt det nu i ett par månader. funkar mer som en baskrydda nu senast idag när jag gjorde köttfärssås. så gott att kunna få lite röksmak i maten. Käkat hamburgare som en kompis gjorde med liquid smoke! Blev otroligt gott! De jäkliga e att jag inte hittar igen de själv. Vart köper ni? Han hade köpt sin i Örebrotrakten.
Publicerat Juni 11, 200817 yr Författare Käkat hamburgare som en kompis gjorde med liquid smoke!Blev otroligt gott! De jäkliga e att jag inte hittar igen de själv. Vart köper ni? Han hade köpt sin i Örebrotrakten. ja köpte min på kvantum i vänersborg. jupp, hamburgare blir en höjdare med liquid smoke
Publicerat November 8, 200817 yr Hittar våran på ICA Maxi mm. Klockrent tillsammans med salt, peppar, och LITE spiskummin (inte för mycket, smakar tacos då ) på stek/grillskivor av nöt eller vilt. Testa!
Publicerat November 8, 200817 yr Letat som fan efter det men ännu inte hittat det! Är grymt nyfiken, den här röksmaken är ju skitspännande! Mvh!
Publicerat November 8, 200817 yr Letat som fan efter det men ännu inte hittat det! Är grymt nyfiken, den här röksmaken är ju skitspännande!Mvh! Håller med Hippen, sökt med lyckta och lampa. Är otroligt intresserad!!! //Erik
Publicerat November 9, 200817 yr Finns på ica maxi i Mellbystrand! Otrolig smakupplevelse. 35 kronor flaskan.
Publicerat November 10, 200817 yr Radioaktiva Radium... Liquid smoke.. Har en stor ica-butik i byn, givet att de har den tänkte jag.. Icke! Vart en panikutflyckt till vår lilla konsum butik i byn, for runt efter spagetti med Matte Larsson i örat planerandes kommande helg.. och se på fan! Vad hittade jag i hyllan? Vart glad som en speleman, hemma på spisen stod köttfärssås i stort sett klar. Vart ngr få droppar, hustrun såg galet skeptisk ut, men sen framför tvn med en flaska bra rötjut uppkorkad och nya Indiana Jonas laddad i DVDn så satt Hipshots köttfärssås som en fläskläpp! Har helt klart gjort bättre köttfärssåser men denna var inte dålig och ffa så var röksmaken riktigt spännande. Hade ju läst om hur koncentrerat det var så jag var väldigt försiktig med kryddan och det vart klart bra direkt. Såå spännande detta, har flera gånger haft tankar på att böka i bacon i olika maträtter för att få in det här rökta men nu behövs det inte. Så läckert! Mvh!
Publicerat November 18, 200817 yr Ett tips om ni inte hittar är att gå på Apoteket och fråga efter rå träättika(beställningsvara för det mesta) , same, same Dock finns det nog bara på litersflaska men det är inte speciellt dyrt. Någon kring Bollnäs som är sugen på en liten provslatt liquid smoke så har jag litegrand till övers.
Publicerat November 18, 200817 yr Liquid smoke i varenda marinad! Min fru börjar väl tröttna så smått, men jag kommer aldrig sluta (om jag inte skaffar typ en Bradley rök eller nåt)
Publicerat November 18, 200817 yr här finns det: http://www.extodia.se/catalog/hickory-liqu...moke-p-318.html
Publicerat November 28, 200817 yr Författare köpt en ny sort nu. texas smokehouse liquid smoke heter den. i stort sett samma pris som den andre men betydligt större flaska. skall prova den till helgen tänkte jag. hoppas den är lika bra som den andra sorten. köpte den på ica maxi i trollhättan. bägge sorterna fanns där.
Publicerat November 28, 200817 yr Köpte en flaska sent i höst, har inte hunnit testa. När jag grillar så lyckas jag få till så pass mycket rök att jag inte behövt flaskan än
Publicerat December 1, 200817 yr Författare lagade fläskfile idag som badat i liquid smoke över natten. sjukt gott
Publicerat Januari 30, 200917 yr liten erfarenhet.. Finns ingen anledning till att ha med Smoke stuff direkt i början vid kokning och dylikt. Det verkar försvinna en hel del röksmak efter en tids tillagning.. Detta är något jag verkligen märkte idag; tillsatte mer, för första gången, efter ett tag. MAO, tillsätt mot slutet av tillagningen för macimal röksmak, pensla eller droppa beroende på vad man gör. Går även bra att späda med lite vatten om man vill pensla och samtidigt hålla nere röksmaken. T
Publicerat Januari 30, 200917 yr FYI.. det jag gjorde idag var Bräserad vildsvinsstek.. I gryta. Mao lite grand av ångbad så det kan ha påverkat en hel del. Jag hade LS i whiskey-marinaden, ja whiskey och vildsvin går hand i hand, och en skvätt extra pensling innan jag brynte. Efter att det hade legat ett tag i grytan försvann en hel del av röksmaken! Min teori är att en hel del av de ämnen som utgör röksmaken är lättflyktiga, och om man bränner på ett tag med ånga eller grill så försvinner de. MAO så kan man klara sig utan LS om man inte tar hänsyn till detta och tillsätter i slutet som extra krydda. T