Publicerat Juni 26, 200718 yr Kom på häromdan att jag nog inte rengjort hagelgevärspipan sedans förra jaktsäsongen. Så de var bara o ge sig på ett! Men JÖSSES så skitig den va! Nån som har bra tipps på hur man rengör snabbast. Har hört talas om ugnsrent, kan de funka att lösa skiten snabbt me? Tänkte att jag skulle ge halvautomaten en liten putsning samtidigt. Börja nästan gråta! :'( :'( :'( :'( 500 smällar o SÅÅÅÅÅ mkt skit. Men den var betydligt lättare att få ren åtm, då den bara stått en vecka. Andre bössan e de säkert 2000 smällar o MINST halvår sen den ble rengjord. Alla tipps för att underlätta mitt arbete e välkomna.
Publicerat Juni 26, 200718 yr Kom på häromdan att jag nog inte rengjort hagelgevärspipan sedans förra jaktsäsongen.Så de var bara o ge sig på ett! Men JÖSSES så skitig den va! Nån som har bra tipps på hur man rengör snabbast. Har hört talas om ugnsrent, kan de funka att lösa skiten snabbt me? Tänkte att jag skulle ge halvautomaten en liten putsning samtidigt. Börja nästan gråta! :'( :'( :'( :'( 500 smällar o SÅÅÅÅÅ mkt skit. Men den var betydligt lättare att få ren åtm, då den bara stått en vecka. Andre bössan e de säkert 2000 smällar o MINST halvår sen den ble rengjord. Alla tipps för att underlätta mitt arbete e välkomna. Saltsyra lär lösa bra.... ;D
Publicerat Juni 26, 200718 yr Det är nog plast som fasnat från förladdningen det finns en stålviska som funkar bra men se till att använda lite olja bara.
Publicerat Juni 27, 200718 yr Bly-solvent och vapenolja. Sen ett rengöringsset med spiral, borste mm. Sen blir det rent.
Publicerat Juni 27, 200718 yr Skjut några skott och gå på som vanligt, lösa gamla krutrester och slagg så är en breakfree lämpligt, senpå med högtryckstvätten laddad med varmvatten, sen kan du putsa bort resten och olja in.