Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

bushnell

Featured Replies

Publicerat

var inne och tittade på vapex på lite ny optik....vad finns det för några erfarenheter här på sidan av bushnells sikten?både bra och dåliga erfarenheter......

Publicerat

Var inne på samma märke förut och det var bara 4200 som vart intressant när jag läst klart och då föll valet på zeiss conquest istället, dock inte beställt än ska prova ett live först.

Publicerat

Jag har ett Bushnell Elite 3200 5-15x50 på min 22lr o är mycket nöjd med den.

Mvh.

Publicerat

;D.. har hört både bra å dåligt!.. beror på vem man frågar!... har man de själv e de topp!... em man en zeizzare så e juh de bättre!.. mm mm... ;D

ja kan rekomendera ett annat bara för att virra till de annu mer för dej!..  ;D... Trijicon!... mycket bra å prisvärt sikte!... belyst!.. dock inget batteri!..  ;D

Publicerat

Bushnells Elite 3200/4200 är helt klart bra sikten. Den billigare "Legend" serien ska också vara OK  om man vill ha ett fabriksnytt lågprissikte.

Däremot ska man akta sig för dom billigare modellerna, Banner, Sportsman, Trophy och allt vad dom heter.

Jag har haft ett Bausch&Lomb 3-9X50 (f.d Bushnell Elite 3200) vilket absolut var ett användbart sikte. Skarp siktbild och väl fungerande mekanik. Nackdelarna var ett ganska trångt synfält samt att siktet var lite väl stort och tungt.

Viktigt är att köpa Bushnellsiktet genom en näthandel i Sverige eller USA. Kolla också på Midwaysverige.com.  Betala inte den svenske generalagentens tokpriser!

mvh Danne

Publicerat

Instämmer med Danne. Jag har själv ett Elite 3200 3-9x40 och är klart nöjd med den tuben. Bushnells Elite-serie är = Bausch&Lomb.

Men som sagt, undvik Sportsman- Trophy- och Banner-modellerna, de håller inte samma kvalitet.

// gAsToN

Publicerat

Jag hade en Elite 4200 6-24x40 Mildot men var dock inte helt nöjd med den.

Vid full förstoring var det svårt att "se bra" i siktet, det svartnades i kanterna och allmänt skit jobbigt när man ska skjuta på 24x förstoring.

Annars är kikaren jättefin, tror den skulle göra sig bättre på en salongare för min del istället. Har nämligen kollat igenom Swarovskis tuber och då inser man vad god optik är  ;)

Mvh

Publicerat

Om man bara koncentrerar sig på Elitserien och glömmer bort övriga (skräp) så är Bushnell ett sikte i mellanklassen. Betalar man sen därefter så är det väl snarast upp till ditt tänkta användningsområde som bestämmer. Är det mycket skymmningsjakt/nattvak så skulle jag sattsa på ett europeiskt kvalitésikte men är det älgjakt så funkar Bushnell utan problem och du sparar pengar till jakt/krogen/mc/bil.....

Prisexempel från US: Elite 3200 3-9X50 firefly 235$, E 4200 3-9X40 255$ multix, E 4200 2,5-10X50 m lyse 439$ o s v

• 1 month later...
Publicerat

Är det medförstorande eller icke medförstorande riktmedel i Bushnell Elite 4200 2,5-10x50??

• 2 weeks later...
Publicerat

Har ett trophy 1,5-6 x 32. Ok till älgjakt, då funkar det som det ska. Korta bäverhåll (som det ofta blir) är också ok. Värdelöst i övrigt, är inget vaksikte direkt :D.

Men billigt och bra för en rookie (fick det när jag fyllde 18). Skulle dock rek. att du lägger ner några kronor extra på ett sikte. Elite 4-16 har brorsan på sin 222. Det duger gott tycker han till toppfågeljakt, tror dock inte att det är några skymningsvärden att skryta om.

Publicerat

har ett elite 3200 7-21 mildot och har haft ett 3200 3-9x40. Båda siktena har funkat klanderfritt men jag inbillar mig att det är svårare att få riktigt klar bild i det större av dom. Kika på weaver grand slam istället. Skiljer inte mycket i pris men tycker skillnaden är ganska stor