Hoppa till innehåll

Hjälp snabbt!!!!!


Guest Robban

Recommended Posts

hej på er! så här är läget. Jag har två drillingar på g men vet inte vilken som är bästa köpet. Den ena är en merkel mod 32 standard i kal 7,57r i mycket bra skick. Helt ren ej montage lr kikare. begärt pris 14000:- Den andra. Är en Merkel även det men mod 90s i kal 6.5*55 med hakmontage och lepould 1-4. har ej kollat på denna bössa men enligt ägaren i bra skick. Begärt 14500:- tack på förhand/Robert

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

synd att den andra bössan var ren för bra kaliber annars,men tänk på att ett hak kostar runt 7 lök plus fästen och det är mycket i andrahands värdet den dagen du ska sälja,,klass 2 bössor går för samma pengar med hak.men att inte ha rand hylsa är lite så där,satsa på den å kika på den,för det är juh som hagel bössa du köper en drilling,inte för priset ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hde valt den med 7x57R just för att jag vill ha en sån hylsa i ett brytvapen, stå och fippla med hanskar i vinter är inte kul, har provat bägge sorter och aldrig utan randhylsa.

Är det olika som säljer så kan du motivera prissänkning på den som egentligen är enda valet men det vet inte säljaren, om han inte läser här förstås ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle också satsa på 7x57an förutsatt den är oK i funktion och utseende.

Ett vridmontage kostar 3500 färdigmonterat vilket är ett bra alternativ till hak. Tror du ska kuna pruta nån tusenlapp också, lite inflation på Merkeldrillingar just nu.

MVH

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blev mod 90 med hakmontaget och leoupolden. Den var i mycket bra skick. max skjutet 50 kulsmäll med den trode han. så jag kunde inte stå emot. trotts att den va i 6.5*55. Har inte någon tidigare erfarenhet av drillingar. så jag får väll se hur det funkar. det kan väll inte vara helt värdelöst för då skulle dom väll inte göra drillingar med randlösa patroner lr? kanske går att borra upp om det inte skulle funka?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det går säkert bra  jagade i många år med en kombi som hade den randlösa 222R i kulpipan,inga problem att få ut hylsorna med handskar på händerna.

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...