Publicerat Juni 28, 200719 yr Är det någon här som har använt en Winchester 88 bygelrepeter? Jag har läst lite på Internet om den och den verkar bra. Den har vissa fördelar framför andra bygelrepetrar som t.ex. avtryckaren följer med när man laddar om så man kan inte klämma sig, den har löstagbart magasin istället för tubmagasin (Har hört att tubmagasin kan vara farligt med helmantlade spetsiga kulor.) Den har fått ganska bra kritik och skjuter tydligen tätare än andra bygelrepetrar. Men jag undrar ändå om det finns nån här som har provat den och som kan berätta vad du tyckte...
Publicerat Juni 28, 200719 yr ;D.. har inte testat den du visar på bild!.. men den såg juh verkligen smutt ut!... kläma fingret lär du inte göra på den!.. de gör man inte me dom andra heller!... .. jo kanske lite i början!.. men ja skjuter iaf snabbare utan å klämma fingret med dessa typer av bössor!... ang amo!. så använder man inte "spetsiga" kulor i tub mag!.. just för spetsen träffar tändhatten!.. de är iaf vad jag har lärt mej!... ;D sanorlikheten att den ska "smälla" av kanske inte är så stor!.. men varför ta den risken!. 8) ja har två bygel repeter nu!. och till båda är de "platta" spetsar!.. kanske någon vet mer om de!.. ??? Mvh ThomasMamre!..
Publicerat Juni 28, 200719 yr Prova sök. Jag har en likadan i 243w, och tycker att den skjuter alldeles förträffligt. mvh. Bert
Publicerat Juni 28, 200719 yr Har haft en 88 i 308 win. Börjar med det positiva Matning och utkast fungerade perfekt med alla möjliga sorters ammo, såväl spets som trubbkulor. Snabb att komma till skott med,lite av hagelbössekänsla. Väldigt snabb att ladda om,mjuk och fin slutstycksgång=lättrepeterad. Går att ladda i princip tyst på passet. Det dåliga :- Dålig precision enligt mina krav, som bäst runt 50mm med dom sorters ammo som sköt tätast. Och till sist det största problemet som gjorde att jag sålde min,ohyggligt dåligt tryck,långt och orent. Dessutom lider den av samma åkomma som alla bygerepetrar, lång slagtid. inget stort problem egentligen. /Micke
Publicerat Juli 2, 200719 yr Hej, en av mina jaktkompisar jagade under ett antal år med en win m/88 och eftersom jag dels är allmänt vapenintresserad och dessutom fick uppdraget att försöka ta fram en laddning som funkade i hans bössa har jag nog skjutit ett par hundra skott med hans bössa. Min uppfattning ligger ganska nära mr Mausers, precisionen låg runt 50mm med handladdningar den gillade men uppemot 70 mm med det mesta annat. Den var ruskigt snabb att ladda om, tre skott på en älgbanans löpande älg var ganska enkelt. Tyvärr gjorde det undermåliga trycket (som på grund av bössan konstruktion är nästan omöjligt att justera) att det var svårt att träffa där man ville. Nu är jag i o f s lite kinkig med mina tryck men trycket på win m/88 är det sämsta jag någonsin provat, för min del är det en "showstopper". Till skillnad från de flesta andra byglar är m/88 inte särskilt kort utan snarast av "normal" längd. På grund av systemet som närmast kan beskrivas som en "bygelmanövrerad cylinderrepeter" klarar den liknande tryck som en cylinderrepeter och eftersom den har boxmagasin är du inte begränsad till trubbiga kulor utan kan utan problem ladda bössan som en vanlig 308 win. Årets höjdpunkt var den kvällen när vi med gemensamma ansträngningar gjorde vapenvård, hela arbetsbänken var fylld med inoljade blånerade delar. Det var en ren fröjd att se hur alla dessa delar så småningom återigen blev en väl fungerande bössa. Slutsatsen är att trots att bössan har sina poänger är det inte en bössa jag skulle kunna rekommendera till någon. MVH Henrik
Publicerat Juli 2, 200719 yr Tyvärr gjorde det undermåliga trycket (som på grund av bössan konstruktion är nästan omöjligt att justera) att det var svårt att träffa där man ville. Nu är jag i o f s lite kinkig med mina tryck men trycket på win m/88 är det sämsta jag någonsin provat, för min del är det en "showstopper". Winchester lyckades med konststycket att tillverka ett sämre vapen än dom redan hade. I jämförelse har M/94 och Marlins byglar ett sagolikt trycke och bättre precision. /Micke
Publicerat Maj 3, 20197 yr Toppenvapen,äger en själv. Är på ljuddämpar montering just nu. Smidig bössa