Publicerat Juni 29, 200719 yr Nån som har erfarenhet av Schultz & Larsen:s bössor. ryktet (och reklamen) säger ju att det ska vara fina bössor med matchprecission. Tyvärr är ju kolvdesignen på m97:an väldigt krokig men den nya modellen ser ju bra ut och är vettigt prissatt. Nån som har några tankar???
Publicerat Juli 4, 200719 yr Författare Finns det verkligen ingen här som har en Schyltz & Larsen??? Då känns det som att jag måste köpa en direkt...
Publicerat Juli 4, 200719 yr Det var nära ett köp förra året, fin gång på slutstycket, resten är bara katalog info. Den här hade jag tagit istället, klart bättre köp eller mer pang för pengarna ;D http://www.jakt-trofe.com/webbutik/index.p...products_id=226
Publicerat Juli 4, 200719 yr Jag har en 243a och är så j...a nöjd med bössan skuter som en dröm ;D Mvh.
Publicerat Juli 4, 200719 yr Jag funderade en gång att köpa en, men det gick över när jag kände på en. Säkringen var riktigt sorglig, tattaraktig finish, och seriöst tråkig i största allmänhet. Man hade misslyckats med detaljerna.
Publicerat Juli 4, 200719 yr Säkringen är ok tycker jag men kan hålla med dig skulle vara lite tydligare klickmellan dom tre lägena Mvh.
Publicerat Juli 5, 200719 yr Det jag vet om dom är att kompisen i Habo beställde en i cal. 458 win. mag. innan han for till Afrika och han var nöjd med den.
Publicerat Juli 5, 200719 yr Författare Det var nära ett köp förra året, fin gång på slutstycket, resten är bara katalog info.Den här hade jag tagit istället, klart bättre köp eller mer pang för pengarna ;D http://www.jakt-trofe.com/webbutik/index.p...products_id=226 Inte intreserad av 30-06 och förövrigt varför skulle Heym vara bättre än S&L?
Publicerat Juli 5, 200719 yr Författare Jag funderade en gång att köpa en, men det gick över när jag kände på en. Säkringen var riktigt sorglig, tattaraktig finish, och seriöst tråkig i största allmänhet. Man hade misslyckats med detaljerna.Här har vi i a f ett omdöme. Att S&L ibland legat ekonomiskt risigt till genom åren vilket har påverkat detaljarbetet är väl klart men är de lika dåliga idag? Jag har tallat på en 97:a på Bosjökloster och den var ok men det var kanske en utvald bössa.
Publicerat Juli 5, 200719 yr Författare Jag har en 243a och är så j...a nöjd med bössan skuter som en dröm ;DMvh. Låter trevligt, de skryter ju om att ha väldigt fina pipor vilket då verkar stämma.
Publicerat Juli 6, 200719 yr Inte intreserad av 30-06 och förövrigt varför skulle Heym vara bättre än S&L? SR30 är rakrepterande och de Heym jag har klämt på har haft bättre kvalite på detaljerna, har varit stora rabatter på S&L i några år, varför vet jag inte.
Publicerat Juli 6, 200719 yr Med en Heym är risken stor att den bli kvar för livet, så inte med en S&L. Detta kan vara både bra eller dåligt beroende på vilken läggning man har. ;D Heyms standardpipor har inte riktigt samma goda egenprecision som S&L. På min 7x64 sitter en S&L pipa som skjuter otroligt bra trots att det är en standardpipa. På min nya Heym 243a sitter nu en Lothar Walther semisporter. Den bössan är nästan äcklig med 6,5g Lapua. Håller annars med om att S&L 97 har en tråkig finish även om modellen inte är ful. + för vänsterutförande, form och mycket god precision för ett standardvapen med tveksamt trycke. - för trycke och slutstycksgång (i jmf med heym), finish och säkring samt många gånger onödigt billig och ful valnöt. Heyms vapen (trycken) tillsammans med S&L pipor är fina kombinationer. Som vanligt är dett a subjektiva, självupplevda åsikter. MVH
Publicerat Juli 6, 200719 yr Författare Med en Heym är risken stor att den bli kvar för livet, så inte med en S&L. Detta kan vara både bra eller dåligt beroende på vilken läggning man har. ;DHeyms standardpipor har inte riktigt samma goda egenprecision som S&L. På min 7x64 sitter en S&L pipa som skjuter otroligt bra trots att det är en standardpipa. På min nya Heym 243a sitter nu en Lothar Walther semisporter. Den bössan är nästan äcklig med 6,5g Lapua. Håller annars med om att S&L 97 har en tråkig finish även om modellen inte är ful. + för vänsterutförande, form och mycket god precision för ett standardvapen med tveksamt trycke. - för trycke och slutstycksgång (i jmf med heym), finish och säkring samt många gånger onödigt billig och ful valnöt. Heyms vapen (trycken) tillsammans med S&L pipor är fina kombinationer. Som vanligt är dett a subjektiva, självupplevda åsikter. MVH Hmm, läste just jakt&jägares test av S&L classic och den får beröm för just trycket och enl. reklamen så är det matchtryck av direkt eller tryckpunktstyp att välja mellan. Slutstycksgången får även den mycket beröm. "Kan göra en cg 1900 ägare salig" eller nåt sånt stod det.
Publicerat Juli 6, 200719 yr Hmm, läste just jakt&jägares test av S&L classic och den får beröm för just trycket och enl. reklamen så är det matchtryck av direkt eller tryckpunktstyp att välja mellan. Slutstycksgången får även den mycket beröm. "Kan göra en cg 1900 ägare salig" eller nåt sånt stod det. Jo, cg 1900 kunde man benchmarka sig imot på 70 och 80-talet när bössan tillverkades. En SR30 har kullagrat slutstycke och är i mitt tycke bara i konkurrens med Sauer 202 det bästa. Sist jag hade en m97 hemma var 3 år sedan, har väl runnit vatten under broarna sedan dess med, även i Danmark
Publicerat Oktober 17, 20169 yr Lyfter tråden några år. Har fått nys på en S&L classic DL. Är det någon som har erfarenhet av en sådan? Rent generellt har man ju hört att S&L skjuter redigt bra och är väldigt trevliga. Men hur är det med finish och inpassning av kolv?