Publicerat Juni 29, 200718 yr :D Nu kom då äntligen min älskade 75a hem från smeden, pipan kapad till 53cm från 58cm och riktmedel från Recknagel monterade samt fascettslipat slutstycke. I höst landar en McMillan stock i Safari modell Först nu efter en vecka i Nice väntar inskjutning av de öppna och sen ett kornskydd med posten. [/img]
Publicerat Juni 29, 200718 yr ;D..såg juh inte ut å bli allt för tokigt!.. kul!... ;D.... hoppas du blir nöjd!...
Publicerat Juni 29, 200718 yr Ahhhh Hebbe Hebbe...... Kan knappt bärga mig tills man får provrikta... Dom riktmedlen skulle sitta som en tweedkeps på min .358win Kronan på verket blir ju självklart McMillan stocken. Sen kanske vi tom. kan få Mickel att skaffa riktiga stockar till sina järn ;D Hoppas du får en riktigt fin vecka i Nice sedan kan du ju kanske komma till Östergötland för lite skytte??? Har ju lite laddningar som behöver testas både till .308 och .358 Vi höres Mvh Hans
Publicerat Juni 29, 200718 yr Kronan på verket blir ju självklart McMillan stocken. Sen kanske vi tom. kan få Mickel att skaffa riktiga stockar till sina järn FNYS!!! Jag kan skönja en viss plastlukt i källaren efter bröderna Daltons övernattning, ska prova med en skvätt linolja får se om det hjälper... ;D Skitsnyggt Hebbe. Vilken racer!!!!
Publicerat Juni 29, 200718 yr Författare Ja e riktigt nöjd de få minutrar ja hann klämma på den.. Mickel, lukten av härlig glasfiber går aldrig ur väggarna i din källare vad du än gör.. köp en du med, vi såg båda hur du dräggla över dom ;D Pertan, nope det va farsan min, ja satt fast i en gul plingplong bil hela dagen idag..
Publicerat Juni 29, 200718 yr Pertan, nope det va farsan min, ja satt fast i en gul plingplong bil hela dagen idag.. Då träffade jag farsan din idag
Publicerat Juni 29, 200718 yr Ser ju bra ut Herbert och jag ser att Du gillar glasfiberstockar. Visst hade Du någon mer med glasfiberstock också ???
Publicerat Juli 14, 200718 yr Författare Japp självfallet har du rätt LSJ, en plastkolv e aldrig fel. Idag blir det provskjutning om det inte blåser för mkt..
Publicerat Juli 14, 200718 yr Japp självfallet har du rätt LSJ, en plastkolv e aldrig fel. Idag blir det provskjutning om det inte blåser för mkt.. Tack! ...men en träkolv är ju skönare att hålla i och sedan får Du säga vad Du vill Herbert. Jag har provat plastkolv men jag har aldrig blivit någon vän av dom. ;D
Publicerat Juli 14, 200718 yr Författare Tack! ...men en träkolv är ju skönare att hålla i och sedan får Du säga vad Du vill Herbert. Jag har provat plastkolv men jag har aldrig blivit någon vän av dom. ;D Då har du inte provat en riktig glasfiberstock ;D
Publicerat Juli 14, 200718 yr Då har du inte provat en riktig glasfiberstock ;D Jag har då känt på flera men jag har då aldrig blivit kompis med någon. ;D
Publicerat Juli 21, 200718 yr Författare Senaste veckan har det varit massa jobb men hunnit med kronografskjutning av tidigare jaktladdningar och träfflägestest efter kapning och kröning. Slutade i en justering till höger och några bilder... Järnsiktena ska testas när jag har en bättre måltavla för ändamålet. Vad som är mycket positivt är att jag fått rejäl ordning på Rhino SS 16,2g, behövdes 57grn 201 för att dom skulle slå tätt, tre skott på ca 14mm på 100m ;D (Var endast testade på 50m innan & då 4skott på 22mm). Hastigheten för mina TSX 16,2g är nu, efter 5cm kortning av pipan, ca 747m/s mot tidigare 753m/s.
Publicerat Juli 21, 200718 yr Senaste veckan har det varit massa jobb men hunnit med kronografskjutning av tidigare jaktladdningar och träfflägestest efter kapning och kröning. Slutade i en justering till höger och några bilder... Järnsiktena ska testas när jag har en bättre måltavla för ändamålet.Vad som är mycket positivt är att jag fått rejäl ordning på Rhino SS 16,2g, behövdes 57grn 201 för att dom skulle slå tätt, tre skott på ca 14mm på 100m ;D (Var endast testade på 50m innan & då 4skott på 22mm). Hastigheten för mina TSX 16,2g är nu, efter 5cm kortning av pipan, ca 747m/s mot tidigare 753m/s. Åh, titta herbert har kvar någon bössa med träkolv ännu. ;D Ser ju fin ut herbert.
Publicerat Juli 21, 200718 yr De är klart övergående. Snart landar ett paket från USA med en RIKTIG stock i ;D ;D Mvh Hans
Publicerat Juli 21, 200718 yr De är klart övergående. Snart landar ett paket från USA med en RIKTIG stock i ;D ;DMvh Hans O snart har *bröderna Dalton* fördärvat ytterligare en man ned i plastträsket. ;D Ser riktigt bra ut Hebbe!! Åter ämnet.