Publicerat Juni 24, 200520 yr Nu har staten bestämt att jag ska betala straffskatt till våra målarkluddar och alla stora skivbolag för mina bilder jag laddar ner från kameran och det för en verksamhet som är olaglig. Staten ska ha intäkter för olaglig skivkopiering?? Jag har därför hamstrat 200 dvd skivor och 100 cd skivor av bättre kvalite. Vad rekommenderar ni för märken annars av dvd skivor och cd-r skivor? Har ni någon erfarenhet av påfyllningsbläck till bläckskrivare som man fyller själv. Originalbläck är ju sanslöst dyrt.
Publicerat Juni 24, 200520 yr Skatt på CD och DVD har funnits ett ganska bra tag nu faktiskt... Den 1:a Juli kommer den att höjas, men jag vet inte hur mycket, vet du? Tror inte det kommer att märkas så fruktansvärt mycket. (Skatten idag är 40 öre/CD på inköpspriset ut till butikerna har jag för mig...) Piratbläck.. det finns bra sådana och helt värdelösa. Refill som man tankar själv skulle jag avstå från. Jag har ett par kunder som hade beställt Refillda patroner från nån telefonförsäljare.. Det var till HP nr 56, 57... Ena kunden hade beställt 3 st svarta - 1 svart fungerade inte. Den andra hade beställt 3 svarta och 1 färg - färgen och 1 svart fungerade inte. Båda kunderna ringde till mig och ville jag skulle komma och kolla på deras skrivare för de "hade nått fel"... Jag konstaterade att det var patronerna, så jag bytte mot original och då fungerade allt OK igen. Kontentan är att det kostade mer för kunderna för de "billiga" patronerna de köpt. Dessutom kostar jag pengar när jag åker ut till kunderna.. De kommer nog att akta sig för att köpa annat än original i framtiden. Sen finns det ju piratbläck som är bra också (inte refill).. Till Canon och Epson säljer jag mestadels Pelikans bläck. Kunderna tycker de tom fungerar bättre än original till Epson.
Publicerat Juni 24, 200520 yr Ingen förändring sker på CD och DVD-skivor förrän tidigats i oktober. Tills vidare gäller 1,25 kronor för CD och 4,05 kronor för DVD. MP3 spelare med flashminne får en höjning med 0,50 öre per MB. Alla MP3 spelare och videobandspelare med hårddisk får däremot en höjning med 0,44 öre per MB. Maxskatten 400 kronor nås vid omkring 92GB. Påslagen ovan gäller inklusive moms.
Publicerat Juni 24, 200520 yr Författare Vad jag läst så höjs priset med 11kr för en dvd skiva från första juli. Det har man gått ut med både i aftonbladet och inkclub, fick söka innan jag hittade bra pris på bulkpack som inte var slutsålda.
Publicerat Juni 24, 200520 yr Författare Har tittat runt på nätet och fått det som Mats sagt bekräftat. Men jag har läst andra versioner också och många har hamstrat. Är det som Mats sagt så ska jag försöka hitta några riktigt bra skivor för att lagra foton som jag är rädd om. Bland annat älgbilderna och bilder på en rävunge som förirrat sig in i fäboden här på idrefjäll. Hur många pixels är gränsen för bilder i bildbanken?
Publicerat Juni 24, 200520 yr Hur många pixels är gränsen för bilder i bildbanken? Om det är medlemsgalleriet du menar så finns ingen pixelgräns, däremot storleksgräns på 1Mb, men med 1Mb klarar man iaf 1280x1024 i bra kvalitet.
Publicerat Juni 24, 200520 yr Hur gör man ett eget album i medlemsgalleriet? Jag menar så som Hallen gjort?
Publicerat Juni 24, 200520 yr Cd- och DVD-skrivor kan man köpa "artistskattefritt" t.ex från www.wesellcd.com. Dvs. från Tyskland....kvalitetsdvd för under femma styck och noname ännu billigare
Publicerat Juni 25, 200520 yr Hur gör man ett eget album i medlemsgalleriet?Jag menar så som Hallen gjort? Hmmm funkar det, jag som trodde jag stängt av det tills vidare...
Publicerat Juni 25, 200520 yr Författare Nu har jag fått fingrarna ur och skickat in några bilder med min eos 350. Alla bilder är tagna med ett ef 100-300mm objektiv med 20 år på nacken. Bilderna ärpå bildgalleri övrigt och stämningsbilder.
Publicerat Juni 25, 200520 yr Säger som Kari Lindström.. www.wesellcd.com är underbara... har beställt ett par ggr där.. funkat felfritt och gått ganska snabbt + att priserna går ju int o klaga på
Publicerat Juni 25, 200520 yr Hur gör man ett eget album i medlemsgalleriet? Jag menar så som Hallen gjort? Hmmm funkar det, jag som trodde jag stängt av det tills vidare... Ja du vet Hallen... han lyckas väl med det mesta?? Du hade kanske inte stängt av det ännu 1/2 när han skapat albumet. Men då är det därför jag inte fattade hur man gör.
Publicerat Juni 25, 200520 yr Författare Jag beställde från wesellcd.com väntar på grejorna. Förhoppningsvis till veckan.
Publicerat Juni 25, 200520 yr Nu har jag fått fingrarna ur och skickat in några bilder med min eos 350. Alla bilder är tagna med ett ef 100-300mm objektiv med 20 år på nacken.Bilderna ärpå bildgalleri övrigt och stämningsbilder. Är det rävbilderna ? Klart imponerande bilder. Är det ett L objektiv eller är det ett av dom gamla tunga rören ?
Publicerat Juni 26, 200520 yr Köper också mina media på Wesellcd.com. Har fungerat utmärkt hitills! BAW
Publicerat Juni 27, 200520 yr Författare Det är ett gammalt svart objektiv. Jag letar efter ett "billigt" l objektiv 100 - 400 eller ett med ännu större zoom omfång. Köpte ju en extender utan att veta om den passade eller inte och innan jag frågade. Enligt lagen om alltings jävlighet så gjorde den naturligtvis inte det. Jag hade ändå planerat att skaffa ett bättre objektiv men nu köpte jag extendern först och sedan blir det objektiv. Rävungen var väldigt nyfiken och enormt kaxig. Den var fram flera gånger och kikade och till sist tog den mod till sig och gjorde en maträd fram till en eldstad som låg ca 20m från huset där den hade lyan. Jag fotograferade åtskilliga bilder varav ett antal blev som dom jag lagt in. Tyvärr så misslyckades jag med flera bilder som hade kunnat bli riktigt bra. Det hade varit kul att få med lite ljud för det var åtskilliga läten som kom från den lilla kraken. En del talade om med all önskvärd tydlighet att jag inte var välkommen. Jag tror att tiken har flyttat ungen sedan fäboden öppnade för säsongen. Bara att hoppas då man ska ha höns och kaniner där bland annat.
Publicerat Juni 27, 200520 yr Såg du bilden på den sovande räven i Svensk Jakt? Den var satans bra! BAW