Publicerat Juli 5, 200719 yr ;D.. i morse när ja va ut på en liten promis runt fastigheterna i Tyresö.. fick ja ett trevligt sällskap!.. var inte mer än 20m från mej till slut!... ;D ;D ;D å Roggman!... den var bakom Granitvägen!.. ;D hadde bara mobil kameran me mej!.. men dessa bilder får duga!...
Publicerat Juli 5, 200719 yr Coolt ;D Hmm får gå ut inatt Idag på Gålö såg jag 7 bockar ett antal hondjur varav ett kunde vi gå och prata till vi var ca 50 m ifrån sen dämpade vi oss och smög sista biten och kom fram ca 10m ifrån då fick vi ropa lite och geten tittade upp, tittade sen på oss en stund till hon bestämde sig för att dra iväg ;D
Publicerat Juli 5, 200719 yr Författare Coolt ;D Hmm får gå ut inatt Idag på Gålö såg jag 7 bockar ett antal hondjur varav ett kunde vi gå och prata till vi var ca 50 m ifrån sen dämpade vi oss och smög sista biten och kom fram ca 10m ifrån då fick vi ropa lite och geten tittade upp, tittade sen på oss en stund till hon bestämde sig för att dra iväg ;D visst e de en härlig känsla å komma så där nära!..... ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat Juli 5, 200719 yr Författare Japp! Tanken gick osökt till bågjakt ;D ;D.. den gjorde juh de!.. av någon konstig anledning!.. ;D ;D ;D ;D...... ;)
Publicerat Juli 11, 200718 yr Jagar ni dessa djur? De verkar ju inte direkt rädda för människor.... ??? Fina bilder dock!
Publicerat Juli 11, 200718 yr Kul å se 7 bockar på en dag! Själv ser jag väl ca 1 rådjur/månad om jag har tur. Fast jag är ute i skogen dygnet runt! //"TB"
Publicerat Juli 11, 200718 yr Ja på Gålö hörde jag att förra säsongen sköt de 80 rådjur ??? på ca 4000Ha
Publicerat Juli 12, 200718 yr Det antal rå som jag såg när jag var på väg ut Gålö för att fiska,finns nog inte på hela området som jag jagar på. Men det går fort utför med antalet rå.