Publicerat Juli 12, 200718 yr Tycker Oryx är för blöt för den kalibern, men laddar man för ca 725m/s så kan den hålla bättre, TXP brukar vara mer kompatibel, men varför inte TB på en gång, så slipper du oroa dig
Publicerat Juli 12, 200718 yr Hej Någon som laddat 300 grains oryx med ett bra recept?? Det var ju kul och få se Dig vakna upp. Har Du nystiget upp ifrån idet? ;D Prova TSX el. Swift A-frame ist. Två toppenkulor som slår det mesta. Här har Du annars en länk med div. laddata. http://www.robsoft.nu/databaser_se/laddata...ads.asp?MainID=
Publicerat Juli 13, 200718 yr Författare Det är inte åt mig själv, törs inte skjuta så grovt. En komis har 50 oryx som jag ska ladda. Får väl låta bli att ladda så hårt, får se vilken kula nästa laddning får bli.
Publicerat Juli 13, 200718 yr Det är inte åt mig själv, törs inte skjuta så grovt. En komis har 50 oryx som jag ska ladda. Får väl låta bli att ladda så hårt, får se vilken kula nästa laddning får bli. Okej!
Publicerat Juli 13, 200718 yr Det är inte åt mig själv, törs inte skjuta så grovt. Har du provat? tycker 375 är trevligare än 30-06!
Publicerat Juli 14, 200718 yr Författare Jo, nog har jag provat. Är faktiskt inte så farlig, men det smäller ju rejält.
Publicerat Juli 14, 200718 yr Jo, nog har jag provat.Är faktiskt inte så farlig, men det smäller ju rejält. Det ska ju höras när en karl skjuter ;D Utanför ämnet men de flesta jag träffat som tycker 375 är läskig, har aldrig provat, hade i våras en gubbe som gav sina visdomsord om 375:an högt och brett, frågade om han provat, NEJ men jag har hört säger gubben, trodde löständerna skulle ramla ur när jag sa att det är inga problem att ligga på 300m vallen och dra ett par askar, mer balanserad kaliber får man leta efter.