Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu får dom väl ge sig EU

Featured Replies

Publicerat

http://www.jaktojagare.se/

EU kräver lagändring om vårfågeljakt

2007-07-12

EU-kommissionen hotar Finland med böter om vårfågeljakten inte förbjuds i jaktförordningen. Det är främst på Åland som vårjakten på sjöfågel har varit stor. Finland måste förbjuda vårjakten inom två månader, kräver tjänstemännen vid EU-kommissionen.

Finland, inklusive Åland, förlorade rättegången om vårjakten i EG-domstolen år 2005. Därefter har frågan varit hur Finland och Åland ska göra för att efterleva den domen.

EU-kommissionen kräver att den nuvarande förbudsskrivningen i en föreskrift ska flyttas upp till jaktförordningen.

Både i Finland och på Åland kryper man nu till korset.

– Fredagen den 20 juli ska landskapsregeringen bestämma ett datum för när lagändringen ska träda i kraft, säger Olle Ekström till Ålandstidningen.

Publicerat

Som i Sovjet, snart kommer det 5 års planer också ;)

Publicerat

Likheten blir mer och mer slående.

Publicerat
Som i Sovjet, snart kommer det 5 års planer också ;)

Skojar du?

Fågeldirektivet, som förbjuder vår korp och skarvjakt med fruktansvärt mycket mera skapades 1979 och det är still going strong!

Mvh!

Publicerat

Och det finns en princip som säger att om ett medlemsland kan ordna saken bättre själv så ska de få göra det - då skall inte EU lägga sig i. Susidaritetsprincipen kallas den.

Den skulle man villja påminna ledamöterna om ibland!!!!!

Publicerat

Tror du det hjälper?

Politiker i allmänhet och EU fjantarna i synnerhet är kemiskt befriade från självkritik! Kan man pilla och detaljstyra så gör man det, man frågar sig aldrig om man bör utan man kör på! Ansvaret är kollektivt så man blir på intet sätt hängd för dumheter så man riskerar inte ett skit. Våra nationella politiker har val och media att oroa sig för, det skiter Eu-nissarna i.

Mvh!

Publicerat

Är så trött på EU och dess storebrors mentalitet.

Publicerat

Ja de sitter så fruktansvärt långt bort så de slipper se konsekvenserna av deras ambitiösa små påfund.. Så trist detta, jag är för tanken med EU men de har i vanlig ordning drivit lekstugan på tok för långt så det blir bara fel. De kan helt enkelt inte låta bli att pilla.. och det i kombination med våra flata politiker..

Vänta bara tills de ska omarbeta fågeldirektivet år 2012 eller något! Då kan ni glöma jakten på tjäder och sannolikt även orre, finns för få av dem i Grekland typ. Fågeltittarna ser nämligen inga tjädrar då de står och räknar pepplingar på Ölands södra udde och därmed så är de utrotningshotade. Det är i alla högsta grad som att öppna pandoras ask dessvärre..

Mvh!

Publicerat
Ja de sitter så fruktansvärt långt bort så de slipper se konsekvenserna av deras ambitiösa små påfund.. Så trist detta, jag är för tanken med EU men de har i vanlig ordning drivit lekstugan på tok för långt så det blir bara fel. De kan helt enkelt inte låta bli att pilla.. och det i kombination med våra flata politiker..

Vänta bara tills de ska omarbeta fågeldirektivet år 2012 eller något! Då kan ni glöma jakten på tjäder och sannolikt även orre, finns för få av dem i Grekland typ. Fågeltittarna ser nämligen inga tjädrar då de står och räknar pepplingar på Ölands södra udde och därmed så är de utrotningshotade. Det är i alla högsta grad som att öppna pandoras ask dessvärre..

Mvh!

Skulle inte fårvåna mig att dom kan komma på en sån vansinig idé. När det gäller jakt o fiske ska EU hålla sina fingrar borta där ska länderna själva få bestämma hur det ska gå till.

Publicerat
Vänta bara tills de ska omarbeta fågeldirektivet år 2012 eller något! Då kan ni glöma jakten på tjäder och sannolikt även orre, finns för få av dem i Grekland typ.

:D :D...jadu..de är ju faktiskt lite så...hehe....man kan inte annat än skratta åt eländet....jag är pro EU också men de ska ge fasiken i problem som kan skötas på nationell nivå!

paradoxallt nog vill vänsterna i sverige inte utlokalisera makten för tex rovdjurspolitiken men de är emot EU. Högern vill däremot öka det lokala inflytandet men är för EU.

??? ??? ???

Eller tänker jag fel nu ???

Förmodligen är jag för dåligt insatt i de liberalas EU arbete men resultaten är inte direkt imponerande....

Publicerat
paradoxallt nog vill vänsterna i sverige inte utlokalisera makten för tex rovdjurspolitiken men de är emot EU. Högern vill däremot öka det lokala inflytandet men är för EU.

??? ??? ???

Eller tänker jag fel nu ???

Den bilden har jag också av politiskt syndrom >:(

Det skulle vara bra om våra politiker inte var så förbannat naiva och flata, utan kunde lära sig att bita ifrån om något inte passar i önskemålen(direktiven) från Bryssel.

Undrar om vi ska ha samma väder över hela EU också, det ska regna på tisdagar och torsdagar och temperaturen ska vara 18,47 grader alla dagar året runt.

Om EU kunde hålla sig till lite handelsavtal och överenskommelser om lika rättigheter för mänskligheten så kan vi väl leva normalt utan att allt ska styras och bestämmas från gökboet.

Den som går till val med Sverige ut ur EU kommer vinna nästa val om det inte blir stopp snart.

HEJA NORGE!!!!!!!!!