Publicerat Juli 12, 200718 yr Jag köpte en beg Beretta 686 i vintras. Nästintill nyskick,jäkligt tät och fin. Nackdelen är att kolvkammen är på tok för låg för mig. Har tejpat på en gummiförhöjning nu men det ser ju inte särskilt sexigt ut och frågan är vad man kan göra med kolven? Att kosta på en höj och sänkbar kam känns som en aning övervåld, jag behöver ju bara en höjd på kolven. Går det kanske att få till någon snygg förhöjning i valnöt? Lägg gärna in bilder om ni modifierat era kolvar.
Publicerat Juli 12, 200718 yr tja... gå in till löwing, nån, tror det var kent, sa att han ska beretta kolvar liggandes till försäljning... /jk
Publicerat Juli 12, 200718 yr Författare Har inte du somnat än?? ??? Jag vill nog ha min kolv kvar. Har inte råd att byta.
Publicerat Juli 12, 200718 yr Runt 1250:- för en höj/sänkbar på www.kolvkam.se Ken ju vara bra även för dig själv om du skulle behöva justera. Sen om du känner för att sälja den så behöver man inte anpassa köpare efter vapnet utan man kan ändra vapenet efter köparen. Har höj/sänkbar på min Beretta original. Det är kanon.
Publicerat Juli 12, 200718 yr Skickade iväg min R93 till kolvkam.se/ robert , vart jäkla nöjd, höj o sänkbar, skjutbar i sidled... mvh /jk
Publicerat Augusti 6, 200718 yr Det finns olika lösningar för att sätta dit en kolvkam själv. Ett är att använda sig av två "rör" som skall sitta nersänkt i kolven. Dessa då med två skrivhål lite snyggt i sidan. Sen använder man sig av två stag som man trär in i rören och som sedan sitter fast i den lösa delen av kolven. De två skrivhålen som nämts tidigare använder man för att inställningen skall stanna på samma ställe. Detta medför då att man behöver såga i den befintliga kolven. Men passa dig för att säga för djupt. "rören" skall också få plats i den delen som är kvar i kolven. Men som sagt. Det är lite pill med det och man bör kanske inte ge sig in på detta om man inte är lite händig eller inte vågar riktigt börja såga i den befintliga kolven mm.
Publicerat Augusti 6, 200718 yr du har juh alltid Forsabössmakeri... inte så långt från oss!... (Björklinge).... Thomas heter han 0707-479393, 018-739393.. duktig å mycket trevlig kille!.... lämnat min Malin där samt min Sako!... Mvh ThomasMamre!...