Publicerat Juli 13, 200719 yr Skaffade lite nya prylar inför jaktsäsongen. Tänkte dela med mig lite erfarenhet om någon annan går i samma inköpstankar! Garmin 60CSx vilken skillnad mot etrexen jag haft innan, kan stå inomhus och ha en nogranhet på 8 meter. Sen är den otroligt snabb när man startar, hittar ett antal satteliter direkt. Plus att den ritar om kartan betydligt snabbare. Sen sitter knapparna bättre på denna hade lite svårt med etrexens knappar på sidorna. Hittills är man jättenöjd. USB gör ju att överföringen går betydligt snabbare, förde man över till etrexen som bara hade RS232 kunde man gå och fika under tiden! KOWA Prominar 8,5x44 XD fick tipset av en kille som är fågelskådare att detta skulle vara riktigt bra. Kan bara hålla med stod och tittade på ett rådjur i går kväll klockan var väl runt halv elva och det var som vanligt regntungt i luften, kunde i skummet nästa se om rådjuret hade fästingar i pälsen. Vore kul att jämföra med något riktigt bra typ Leica eller Swarowski. Kul med nya prylar särskilt när dom verkar funka riktigt bra ;D ;D
Publicerat Juli 13, 200719 yr Kul för dig. Du ger dig också in i leken alltså! Mest-sake-när-han-dör-vinner-leken.
Publicerat Juli 13, 200719 yr Kul för dig. Du ger dig också in i leken alltså!Mest-sake-när-han-dör-vinner-leken. Jag har i varje fall fler svärd än du har! ;D Jag vill oxå ha en Garmin men har inte råd just nu! :'( Men jag ska ha en, eller en liknande innom ett år! ;D
Publicerat Juli 13, 200719 yr Författare Varning Trodde allt var ok med mina nya prylar, köpte även friluftskartan pro. Köpte den nedladdad på ett micro SD vilket jag tycket var praktiskt. Satt i går kväll och försökte ladda upp kartan till kartprogrammet som följer med GPS:en. Fick inte detta att funka så jag ringde supporten på Garmin och de svarar att det går inte att ladda upp kartan från SD är enbart tänkt att användas i GPS:en. Trots att det var två hundra kronor dyrare går man miste om de fördelar det finns. Man kan ändra t.ex. i Waypoints, lägga till nya, använda kartan för att skriva ut osv osv. Dessutom kan man använda pro på två GPS vilket inte heller är möjligt när man köpt den nedladdad på SD. Så köp den på CD och ett större SD om ni ska köpa. Tycker det är rent bedrägeri att sälja på detta viset och jag har inte kunnat hitta någon information att det är så här korkat. Nu kanske det löser sig ändå, kollade med Dustin där jag köpt programmet och jag kan nog byta till en vanlig CD.
Publicerat Juli 14, 200719 yr Kul med nya prylar och det är ju bra om man får rätt grejor på en gång, men nu kanske det löser sig för Dig ändå.
Publicerat Juli 14, 200719 yr Kul för dig. Du ger dig också in i leken alltså!Mest-sake-när-han-dör-vinner-leken. Samlar du på risbrännvin också? ;D ;D ;D Hade gamin 60C och nästa ska bli en 60csx, p.s. de tål inte att bli överkörda så använd handlovsremmen till att säkra GPS:en i jacka eller ryggsäck, det jag fortfarande söker är en bra hållare till bärremmen på ryggsäcken.
Publicerat Juli 14, 200719 yr Samlar du på risbrännvin också? ;D ;D ;DHade gamin 60C och nästa ska bli en 60csx, p.s. de tål inte att bli överkörda så använd handlovsremmen till att säkra GPS:en i jacka eller ryggsäck, det jag fortfarande söker är en bra hållare till bärremmen på ryggsäcken. Ojojojoj........... Passa dig, om du skojjar om någons felstavning får du Prep, Mr Mauser och Fredde_piteå på dig!
Publicerat Juli 15, 200719 yr Ojojojoj........... Passa dig, om du skojjar om någons felstavning får du Prep, Mr Mauser och Fredde_piteå på dig! SAKE stavas så Jag såg sniper igår jag vet hur man överlever nu ;D ;D ;D `one shoot, one kill´
Publicerat Juli 15, 200719 yr SAKE stavas så Jag såg sniper igår jag vet hur man överlever nu ;D ;D ;D `one shoot, one kill´ One shot, one kill menar du?? ;D Tillbaka-kaka
Publicerat Juli 16, 200719 yr One shot, one kill menar du?? ;DTillbaka-kaka Titta jag har ju stammat igen, eller så var jag nervös ;D
Publicerat Juli 16, 200719 yr berätta mer om kikaren..hur långt bort var matbiten när du flukta på den??
Publicerat Juli 16, 200719 yr VarningTrodde allt var ok med mina nya prylar, köpte även friluftskartan pro. Köpte den nedladdad på ett micro SD vilket jag tycket var praktiskt. Satt i går kväll och försökte ladda upp kartan till kartprogrammet som följer med GPS:en. Fick inte detta att funka så jag ringde supporten på Garmin och de svarar att det går inte att ladda upp kartan från SD är enbart tänkt att användas i GPS:en. Trots att det var två hundra kronor dyrare går man miste om de fördelar det finns. Man kan ändra t.ex. i Waypoints, lägga till nya, använda kartan för att skriva ut osv osv. Dessutom kan man använda pro på två GPS vilket inte heller är möjligt när man köpt den nedladdad på SD. Så köp den på CD och ett större SD om ni ska köpa. Tycker det är rent bedrägeri att sälja på detta viset och jag har inte kunnat hitta någon information att det är så här korkat. Nu kanske det löser sig ändå, kollade med Dustin där jag köpt programmet och jag kan nog byta till en vanlig CD. Inte lätt alla gånger att få det rätt. :-
Publicerat Juli 16, 200719 yr Författare Inte lätt alla gånger att få det rätt. Kan ju tala om att killen på supporten fick sina fiskar varma eller vad det nu heter! Det värsta var att han var helt oförstående hur korkat deras upplägg är! Är väl någon korkad marknadschef som har bestämt något han inte förstod sig på. Vet ju hur det funkar på jobbet när vi tar fram nya produkter, det man mest har synpunkter är färgen!!!! Mats