Publicerat Juni 25, 200520 yr Jag är Värmlänning och bosatt i Karlstad tillsammans med min sambo Pia och vår 8-månader gamla labrador Casper. På dagarna driver jag ett eget företag med inriktning på ljud, ljudbearbetning samt ljuddesign av film, video och reklamfilmer. Jag är inte uppvuxen med jakt utan intresset har väckts via jobbet kan man säga, då man varit med och filmat älgjakt för några år sedan. När jag sedan träffade min sambo och hennes far ägde skogsmark så passade jag på att ta jägarexamen. Jag jagar främst älg och då håller jag för tillfället till i skogarna kring Kila utanför Säffle i ett mycket trevligt jaktlag. Har precis fått tag på ett jaktarrende i Torsby så till hösten kommer jag nog befinna mig i skogarna där. På markerna finns det mesta viltet även björn, varg, lo. Har även varit intresserad av skytte sedan miltärtjänstgöringen (ca:13år sedan), då jag upptäckte att jag hade viss fallenhet för skytte. /Marcus
Publicerat Juli 13, 200520 yr Välkommen Marcus! Kul att se fler människor från värmland, jag bor också i Karlstad! //Per
Publicerat Juli 14, 200520 yr Författare Man tackar! Jag trivs redan riktigt bra här på forumet! /Marcus
Publicerat Februari 16, 200620 yr Tja Marcus, så du har också hittat hit! Jag tyckte väl det var du som som poserade på älg-bilden; GRATTIS om än lite sent! Det verkar gå bra för dig. Vad roligt med marken i Torsby och hund och allt! Här är det lungt förutom regelbunden skjutning i Arvika. Har snöat in mig på trapp så jag tar alla chanser jag får=) Annars är det ju föralltid rådjur som gäller för mig. Vi syns nog vidare här på forumet! Tills dess ha det fint! /Maria på Lamberget
Publicerat Februari 17, 200620 yr Författare Tackar, tackar!! Det är lite småtrevligt att fortfarande bli välkommnad efter så här lång tid och så här många inlägg på forumet, till och med av medlemmar som är färskare än en själv
Publicerat Februari 17, 200620 yr Författare Tja Marcus, så du har också hittat hit! Jag tyckte väl det var du som som poserade på älg-bilden; GRATTIS om än lite sent!Det verkar gå bra för dig. Vad roligt med marken i Torsby och hund och allt! Här är det lungt förutom regelbunden skjutning i Arvika. Har snöat in mig på trapp så jag tar alla chanser jag får=) Annars är det ju föralltid rådjur som gäller för mig. Vi syns nog vidare här på forumet! Tills dess ha det fint! /Maria på Lamberget Hejsan Maria! Kul att du också hittat hit, och tackar för Älg grattis hälsningen! Ja det var riktigt kul och spännande att få skjuta sin första älg, mycket trevligt jaktlag också i Torsby! Själv så har jag ännu inte skaffat något hagelvapen, men du får väl ha en kurs med mig sedan. Har du hunnit jaga något på dina egna jaktmarker? Du får ta och skiva en presentation om den själv här på medlems sidan! /Marcus