Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fler unga ut i naturen ?

Featured Replies

Publicerat
Jägarförbundet ska dra igång en satsning med skolan för att få fler ungdommar att bli intreserade av naturen.

http://www.jagareforbundet.se/news/fler_unga_ut_i_natur.asp

Kan ju vara bra, men först så tycker jag att dom som vill ta jägarexamen i skolan ska ju få köpa böckerna till ett nedsatt pris för att inspirera ungdomarna, och i Kalix har Jägarnas riksförbund hand om jägarexamenutb. i grundskolan och deras bok/böcker är då bra mycket billigare än Sv. Jägarförbundets material men det är å andra sidan mer omfattande. Borde ju vara likvärdigt tycker jag. ???

Publicerat

Bra idé. I skolan kan man hitta många som inte annars skulle förstå att dom faktiskt har intresset.

Publicerat
Kan ju vara bra, men först så tycker jag att dom som vill ta jägarexamen i skolan ska ju få köpa böckerna till ett nedsatt pris för att inspirera ungdomarna, och i Kalix har Jägarnas riksförbund hand om jägarexamenutb. i grundskolan och deras bok/böcker är då bra mycket billigare än Sv. Jägarförbundets material men det är å andra sidan mer omfattande. Borde ju vara likvärdigt tycker jag. ???

Tycker du har fel!!

Jägarförbundet borde sponsra de skolor som vill göra detta med tex 10uppsättningar.

I de fall ungdomarna vill behålla kan de få köpa till ungdomsrabbaterat pris.

De ska inte behöva hänga på plånboken och ngn annans vilja om man vill bli jägare.

Vet många föräldrar som rynkar på näsan till jakt o ska de sen behöva betala för de me :o

De e sådana insparningar på de flesta skolor att pengar för någe extra utöver de vanliga inte e på tal.

Jag vet då jag själv jobbar inom skolans värld.

Dock jobbar jag med yngre o använder "Hitta Vilse" tex.

Publicerat

bra,men som tillval borde det finnas resurser till kunna ta examen,,att ge ut massa böcker brukar bli hamna på hyllan eller nån tycker dom är bättre att sälja till nån som behöver den,,det är juh fattiga elever trots allt ;)

Publicerat

Det ska i alla fall finnas tillgängliga. Om skolan ska betala alla böcker eller om eleven själv ska betala en del av kostnaden vet jag inte. Det kanske är bättre att se det realistiskt. Skolan kommer inte ha råd att köpa i dessa till eleverna. Men en rejäl rabatt borde vara på sin plats.

Publicerat
bra,men som tillval borde det finnas resurser till kunna ta examen,,att ge ut massa böcker brukar bli hamna på hyllan eller nån tycker dom är bättre att sälja till nån som behöver den,,det är juh fattiga elever trots allt ;)

Om man läser inlägget kommer det satsas en del från jägareförbundet på utbildningar av lärare o de som tar de erbjudandet har ofta själva ett intresse i jakten o då brukar de bli bra.

Tror inte de böckerna lär bli liggandes så länge.

Publicerat

Alla kan vi göra en liten del?

Ta med er så många ni kan, okej, jakten kanske inte blir så lyckad alltid.

Men man brukar kunna så ett frö...

Och, vi måste inse fakta...

Jägarsläktet är ett hotat släkte...