Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Z-point eller micro

Featured Replies

Publicerat

Står i valet o kvalet mellan zeiss och aimpoint. Är lite märkesbög och har zeiss sedan tidigare men samtidigt är ju aimpoint kungen av rödpunktssikten. Siktena verkar vara rel. lika både i funktion och pris. Zeiss har iofs automatisk regl. av punkten i förhållande till dagsljuset vilket inte aimpointen verkar ha. Har någon några ideér eller erfarenheter är jag tacksam för råd. Har mkt grisar i spannmålen nu och behöver ngt parallaxfritt omgående.

Publicerat

Du kan ju alltid ringa en räv på problematiken, skjutit 5 så här långt i växande gröda utan lampa :D

Min röst får trots allt micron, mest pga utseendet men också priset. Köper du Zeiss vill du betala för linserna och linsbehandlingen vilket torde spela liten roll på en rödpunkt. Är det några som kan just rödpunkt så är det aimpoint.

(Är ju annars hyfsad Zhomo själv som du vet)

MVH

Publicerat

röstar för aimpoint micro!... tror du får mest för pengarna på d!...

mvh ThomasMamre!...

Publicerat

Mmm, faan också !

Hade ju hoppats på lite mer plus för Z. Får dem för samma pris. Är aimpoint så bra alltså !?

Fast de e klart, har US army valt aimpoint kanske jag också kan överväga göra de.

Publicerat

Tvivlar på att det står made in Germany på Zpoint, estetiskt tror jag på amerika då den ser ut som en kackerlacka. ;D

MVH

Publicerat
B)
Publicerat
Fast de e klart, har US army valt aimpoint kanske jag också kan överväga göra de.

Glöm inte Swedish Army, Norge Army + några till... ;)

/Må

Publicerat

Ja eftersom micron nu va slutsåld så betyder väl det att den e bra !!

Efter all övertygande info från alla går det åt ett väsentligt lägre pris plus en riktigt snygg och gratis montering för att välja Z före A.

Publicerat

Zeissen är soper i mina ögon, vet i fan vad det är för plastbit de har borrat ur ch klistrat dit ett par linser på. Aldrig att jag skulle ge 4500:- för det siktet.

Vet inte om utvecklingsavdelning kom på detta sikte på julfesten efter lite väl mycket glywein.

Köp aimpointen.

Publicerat
Zeissen är soper i mina ögon, vet i fan vad det är för plastbit de har borrat ur ch klistrat dit ett par linser på. Aldrig att jag skulle ge 4500:- för det siktet.

Vet inte om utvecklingsavdelning kom på detta sikte på julfesten efter lite väl mycket glywein.

Köp aimpointen.

;D "ASG"  ;D

Publicerat

Jag hade ju hellre valt ett Doctor Sight än Z & A som du nämner. D är ju mindre, betydligt lättare än de andra båda och något billigare! Reglerar sig efter ljuset också om jag inte missminer mig.

Publicerat

Doctern går att montera riktigt lågt, smeden här hemma rekomderar dem. Han har monterat ett antal och ingen mig veterligen har klagat på siktena så det är ju ett alternativ.

• 2 weeks later...
Publicerat

När kassan är stark skall jag skaffa ett Docter till min min drilling, helt klart..

Publicerat

Har beställt ett A-micro. Mosade dock ner två grisar med öppna riktmedel i gryningen igår morse. Det gick ju bra de med. Tackar för alla erfarenheter och synpunkter.