Publicerat Juli 20, 200718 yr Hallå alla älg- och Grismördare. Jag har köpt mig en gråhund och skall så småning om börja jaga in denna. Jag har tränat ganska mycket lydnad så jag har bra koll på min hund lydnadsmässigt med både sitt, ligg, inkallning, stanna kvar osv osv osv. Men nu kommer det praktiska med att jaga in honom. Hur skall jag gå till väga för att få en så bra hund som möjligt?
Publicerat Juli 20, 200718 yr ;D.. hej på dej!... du har iaf börjat i rätt ände!... tror inte du behöver träna injagning så mycket!.. de lär nog ge sej själv me din hund!... fast de gör juh inget om du släpper hunden där du vet de finns älg!.. alltid bra att lyckas i första försöket!.. de du kan göra är att träna lite spår me den!.. då med älgklöv!. så du väcker intresse för dofften!.. ja misstänker redan du låtit hunden varit mycket i skogen!.. Mvh ThomasMamre!...
Publicerat September 20, 200718 yr Hej bra med lydnad från början jag har spårat mycket med mina på levande älg före jag har släppt och då har jag släppt där jag tror att det är lite älg för att få ettbra sök och ha inte bråtom ta med någon form av lektyr så får hunden rå sig själv och undersöka omgivnigen och den kommer att göra längre turer efter hand LYCKA TILL