Publicerat Juli 22, 200719 yr Jag flyttade in på ett nytt ställe nu i början av den här månaden och hade anmält flytt av adsl bredbandet för två månader sedan men har nu fått veta att dom kan koppla in de först den 10 augusti.Jag har nu varit utan nätet i över en månad (förutom lite surfande hos kompisar) är de någon som kan förklara för mej vad som tar sån förbannad tid och flytta om i kopplings skåpen hos telia. > Jag har nu lesnat på att vänta å tjata så jag tog ett trådlöst abonemang hos telia en tröst är ju att man har en valp hemma å träna
Publicerat Juli 22, 200719 yr Jag flyttade in på ett nytt ställe nu i början av den här månaden och hade anmält flytt av adsl bredbandet för två månader sedan men har nu fått veta att dom kan koppla in de först den 10 augusti.Jag har nu varit utan nätet i över en månad (förutom lite surfande hos kompisar) är de någon som kan förklara för mej vad som tar sån förbannad tid och flytta om i kopplings skåpen hos telia. >Jag har nu lesnat på att vänta å tjata så jag tog ett trådlöst abonemang hos telia en tröst är ju att man har en valp hemma å träna Vet ej vad telia sysslar med. Vet ej vad detta beror på. Själv har jag glocalnet på telefonen och bredbandet och på mobilen telia för det är det enda som gäller här uppe. Dom andra operatörerna har inte byggt ut sina nät i samma omfattning som telia.
Publicerat Juli 22, 200719 yr Jag hade samma problem med Telia när jag flyttade tillbaka till Stockholm i september > Jag anmälde flytt i Juli och fick nytt telnummer, men bredbandet fick vänta ytterligare 1 månad > Detta för att de måste först ha telnumret inkopplat först för att sen se om bredband finns ??? ??? Det var många turer innan jag fick mitt internet > Tyvärr hade jag inte sagt upp mitt abonnemang så byte blev det aldrig. Nästa flytt blir det uppsägning först sedan kolla vad som erbjuds. Jag har tanken på 3 trådlösa abonnemang. //Roggman66
Publicerat Juli 22, 200719 yr Författare Mitt råd till alla som tänkt flytta är att säga upp abonnemanget och sedan ta ett nytt. Nu har de blivit att jag tog telias mobila abonnemang (kväll o helg) och tycker de går bra här i Falun. Mitt abonnemang hos Bredbandsbolaget får jag väl se om jag säger upp sedan i vinter om jag nu får de inkopplat någon gång. Jag har ledsnat på att ringa suport och få olika svar varje gång man ringer förutom att de är något annat bolags fel > Med betalt i förskot för tjänster dom inte levererar de ska dom ha med löftet om att kompensera sedan, undra vilken ränta man får på dom pengarna Får väl se om dom håller vad dom lovar och ta bort flytt avgiften ialla fall Men som sagt nästa gång jag flyttar så ska jag säga upp de i ställe :-