Publicerat Juli 24, 200719 yr ;D ja har gått flera kurser!.. och e skit nöjd!.. kan verkligen rekomenderas!... ;D ;D.. mvh Mamre!..
Publicerat Juli 27, 200719 yr Ehh jo jag har kollat, försökt få tag på drummeln själv faktiskt men han svarar inte på mail så jag ska ringa och skälla på honom tänkte jag.. Men jag är ffa nyfiken, känner de flesta där förutom sekreteraren.. är det du månde? Mvh!
Publicerat Augusti 3, 200719 yr 1600:- för ett hundtest i hägn? Ingår det en gris i det priset eller?
Publicerat Augusti 5, 200719 yr 1600:- för ett hundtest i hägn? Ingår det en gris i det priset eller? Ja, det får jag ju hoppas.
Publicerat Augusti 5, 200719 yr Kostar det 1600 kronor för ett test i hägn!!!! Då måste det ingå en gris för annars så är folk inte kloka om dom åker dit o betalar dom priserna. Det finns ju ett hägn i Björkvik det är inte så jätte långt från stocholm o där tar dom bara 600 vet jag. Just den anlägningen är under upp byggnad så dom har bara ett litet hängn på 1,5-2 hektar i gång än. Men är ni sugna så är det bara ringa till Näsets jakt och fiske o fråga effter Tommy nr är 0120-35080
Publicerat Augusti 5, 200719 yr 2,5-3 timmar från stockholm mot ca 30 min resväg bara där har du ju 500:- i besparing. Sen 15 000m2 mot 900 000m2 alltså 90 ha mot 1,5 ha På 2 hektar är det kanske svårt att bedöma hundens sök också? //Roggman66
Publicerat Augusti 5, 200719 yr 2,5-3 timmar från stockholm mot ca 30 min resväg bara där har du ju 500:- i besparing. Sen 15 000m2 mot 900 000m2 alltså 90 ha mot 1,5 haPå 2 hektar är det kanske svårt att bedöma hundens sök också? //Roggman66 Jo, det är det ju. Men om man endast vill se hur sin hund regaerar på gris duger det ju. Dock är det väl lika bra att testa i ett stort hägn.
Publicerat Augusti 5, 200719 yr 2,5-3 timmar ? mellan Norrköping o stockholm är det 16 mil o det tar inte nåra 3 timmar för mej o åka till stockholm. Sen är det så att det finns ett större hägn i björkvik men dom har inte hunnit ta bort alla grisar som är i det. Sen skulle jag vilja veta vem som tränar sök på sin hund i ett hägn. Men det är ju upp till varoen va man vil lägga sina pengar på jag kom bara med ett förslag
Publicerat Augusti 5, 200719 yr Nummret du hänvisar till går till åtvidaberg och dit är det inga 16 mil från stockholm, vidare så slog jag på "Björkvik" och hittade ett som ligger i anslutning till telnummret alltså Åtvidaberg. Det var om du ville prova och få en bedömmning på hunden alltså sök.,ståndarbete, drevsätt, hur nära hunden jobbar etc helheten alltså. Vill du bara se hur hunden reagerar på vildsvin så förstår jag att det inte behövs mer är 10 000 m2 //Roggman66
Publicerat Augusti 5, 200719 yr Ja den killen som håller i bokningarna jobbar i en jakt o fiske affär i åtvidaberg men bor i Norrköping. Hur hunden reagerar på gris är väll den stora delen i ett vildsvinshängn!!
Publicerat Augusti 9, 200719 yr Författare Kostar det 1600 kronor för ett test i hägn!!!! Då måste det ingå en gris för annars så är folk inte kloka om dom åker dit o betalar dom priserna.Det finns ju ett hägn i Björkvik det är inte så jätte långt från stocholm o där tar dom bara 600 vet jag. Just den anlägningen är under upp byggnad så dom har bara ett litet hängn på 1,5-2 hektar i gång än. Men är ni sugna så är det bara ringa till Näsets jakt och fiske o fråga effter Tommy nr är 0120-35080 Det är så att först och främst så är det så att hunden testat på en radiostyrd gris så man inte ser att hunden visar för stor rädsla eller agrisivitet mot grisen. Sedan får man gå in i hägnet som är 90 hektar, ett 90 hektar stort hägn är så nära jakt och frilevande vildsvin man kan komma. På testet så är det först en domare som bedömer hunden på testet sedan är det en testledare och flera observatörer ute i hägnet för att se hur hunden jobbar m.m. testet tar allt från 1 timme till 4 timmar Ett häng på 1 till 4 hektar med halvtama vildsvin är inget jag skulle testa minna hundar på, det är min syn på det hela men det fungerar säkert.
Publicerat September 3, 200718 yr Vi var ett gäng Kopovs i hägnet i helgen. Väldigt trevligt. Mycket likt frilevande jakt, men tuffare... Av de 90 ha bedömer jag att ca 50 - 60 måste varit salix. Hundarna fick jobba med mycket tuffa grisar i salix hela tiden. Min och några till fick däng, min klarade sig dock utan några värre blessyrer. Unghunden funkade fint, sökte ut i salixen, hittade gris utan stöd och jagade dem kort. Kopplade honom när han kom så han inte skulle hamna i för svåra situationer. Bytte till den vuxna hunden som var lite ringrostig (slarvat med konditionsträningen i sommar) efter ca en halvtimme fick hand däng :-[ :- Måste säga att det var väldigt krävande för hundarna. Kanonträning för lite mer rutinerade hundar, tveksam till hur lämpligt det är för yngre förmågor är min bedömning. Bra träning för husse/matte också, även han/hon kan behöva träna på att gå in i salix till grisar som jagar hundar....
Publicerat Augusti 20, 200818 yr Hadde turen och kom med i tävlingen som jaktmarker&fiske tidningen hade för ett tag sedan om en hel dag i Björkvik (mamimajakt) , Någon här på forumet som också vann?